کد خبر: 617965
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۰۸:۵۵:۰۸
| |

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین:

تا روسیه از خاک اوکراین خارج نشود، هیچ صلحی نخواهد شد

رئیس‌جمهور اوکراین عصر جمعه گفت که پیش از خروج روسیه از اوکراین هیچ مذاکره صلحی انجام نخواهد شد.

تا روسیه از خاک اوکراین خارج نشود، هیچ صلحی نخواهد شد
کد خبر: 617965
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۷ ۰۸:۵۵:۰۸

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین عصر جمعه گفت که پیش از خروج روسیه از اوکراین هیچ مذاکره صلحی انجام نخواهد شد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌ان، زلنسکی در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی پس از دیدار با اعضای هیات رهبران آفریقایی که برای ایجاد صلح بین روسیه و اوکراین تشکیل شده است، تاکید کرد: امروز بارها و بارها در جلسه خود به صراحت گفته‌ام که اجازه آغاز هرگونه مذاکره با روسیه تا زمانی که اشغالگر در سرزمین ما است؛ به معنای حفظ جنگ و تداوم درد و رنج است.

رئیس جمهور اوکراین افزود: بدیهی است روسیه اکنون در تلاش است تا به تاکتیک‌های فریبکاری اولیه خود بازگردد اما فریب دادن جهان توسط روسیه دیگر کارساز نیست.

وی با تاکید براینکه قطعا فریب اوکراین غیرممکن است، گفت: من بار دیگر تاکید می‌کنم که ما به صلح واقعی نیاز داریم که مستلزم خروج واقعی نیروهای روسیه از تمام سرزمین مستقل ما است.

زلنسکی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به گفت وگوهایش با رهبران آفریقایی در مورد معامله غلات دریای سیاه، افزود: معامله غلات دریای سیاه برای امنیت غذایی در سراسر جهان بسیار مهم است زیرا اوکراین یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان غلات در جهان است.

رئیس جمهور اوکراین ادامه داد: ما به‌طور واقعی از طریق صادرات غلات خود به تمام جهان و به‌خصوص به بسیاری از مردم آفریقا، آسیا و اروپا کمک می‌کنیم تا ثبات اجتماعی و پیش‌بینی قیمت در بازار مواد غذایی را حفظ کنند.

زلنسکی با تاکید براینکه تامین غذا باید به طور قابل اعتماد تضمین شود، گفت: حق همه افراد برای غذا باید با توقف هرگونه تلاش کشورهایی مانند روسیه برای استفاده از تهدید گرسنگی و ایجاد بی‌ثباتی اجتماعی به‌منظور باج‌خواهی از مردم دنیا تضمین شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها