کد خبر: 626322
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۲۰:۰۵:۲۶
| |

دستور خطرناک رهبر کره شمالی؛ افزایش تولید موشک و سلاح برای چیست؟

کیم جونگ اون رئیس کره شمالی به کارخانه‌های تولید سلاح این کشور دستور داد تا ظرفیت خود را افزایش دهند.

دستور خطرناک رهبر کره شمالی؛ افزایش تولید موشک و سلاح برای چیست؟
کد خبر: 626322
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۵ ۲۰:۰۵:۲۶

کیم جونگ اون رهبر کره شمالی به کارخانه های تولید موتور موشک، مهمات و دیگر تسلیحات کشورش دستور داد تا به عنوان بخش مهمی از تقویت توانایی دفاعی پیونگ یانگ، ظرفیت خود را افزایش دهند.

به گزارش تسنیم، کیم جونگ اون رئیس کره شمالی به کارخانه های تولید موتور موشک، مهمات و دیگر تسلیحات کشورش دستور داد تا به عنوان بخش مهمی از تقویت توانایی دفاعی پیونگ یانگ، ظرفیت خود را افزایش دهند.

خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد که این دستور در بازدید وی از کارخانه های تولید سلاح، صادر شده و شامل تولید موتورهایی برای موشک های استراتژیک کروز و وسایل نقلیه هوایی بدون سرنشین و نیز گلوله های پرتاب کننده موشکی چندگانه با کالیبر بسیار بزرگ و پرتاب کننده های انتقال دهنده- بلندکننده است.

بازدید غیرمنتظره او از کارخانه های تولید سلاح طی چند روز اخیر در حالی صورت گرفته که پیونگ یانگ به دنبال توسعه و گسترش تسلیحات استراتژیک و متعارف و نمایش برجسته تسلیحات خود است.

براساس این گزارش، پرتاب کننده هایی که کیم در این بازدید از آنها دیدن کرد و دستور افزایش ظرفیت تولید آنها را صادر کرد به طور عادی برای پرتاب موشک های بالستیک به کار می رود.

خبرگزاری کره شمالی خاطرنشان کرد رئیس کیم نسبت به فرآیند دقیق تقویت شده و خودکارسازی مدرن در تولید گلوله های پرتاب کننده موشکی چندگانه با کالیبر بسیار بزرگ تاکید کرده است.

کره شمالی طی چند سال اخیر تلاش داشته تا با ارتقای توان تسلیحاتی خود بازدارندگی نظامی در برابر ائتلاف نظامی آمریکا و کره جنوبی ایجاد کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها