کد خبر: 626041
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۱:۵۵:۰۰
| |

محکومیت عمران خان به 3 سال حبس

دادگاه منطقه‌ای پاکستان امروز (شنبه) عمران خان، رئیس جنبش انصاف پاکستان (PTI) را در پرونده «توشه‌خانه» محکوم و به سه سال زندان محکوم کرد.

محکومیت عمران خان به 3 سال حبس
کد خبر: 626041
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۴ ۱۱:۵۵:۰۰

دادگاه منطقه‌ای پاکستان امروز (شنبه) عمران خان، رئیس جنبش انصاف پاکستان (PTI) را در پرونده "توشه‌خانه" محکوم و به سه سال زندان محکوم کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از جئو؛ عمران خان تنها نخست وزیر در تاریخ پاکستان است که دولت او با رای عدم اعتماد سرنگون شد، زیرا با پرونده‌های زیادی از جمله «تروریسم» و «پولشویی» علیه خود مواجه است.

براساس قوانین خزانه‌داری اسلام‌آباد، سیاستمداران پاکستانی می‌توانند هدایای دولتی را به شرط آنکه ارزش کمی داشته باشند، برای خود نگه‌دارند اما اگر همین اقلام از قیمت بالایی برخوردار باشند، این افراد باید هزینه جداگانه‌ای را به دولت پرداخت کنند.

عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان متهم است این هدایا را با خود برده و یا بهایی کمتر برای آنها پرداخت کرده است.

توشه‌خانه یک اداره تحت کنترل بخش کابینه پاکستان است که مسئول نگهداری هدایا و سایر اقلام گران قیمتی است که به مقامات دولتی داده می شود و طبق قوانین آن، مقامات باید این هدایا را به بخش کابینه گزارش دهند.

در حالی که نخست‌وزیر یا روسای جمهور می‌توانند هدایایی را که هزینه کمتر از ۳۰۰۰۰ پوند را دارند برای خود نگه دارند، طبق قانون پاکستان هدایای گران‌تر باید در توشه خانه نگهداری شوند.

پس از تشکیل پرونده توشه‌خانه در اوت ۲۰۲۲ پس از تشکیل پرونده توسط دولت ائتلافی به رهبری مسلم لیگ نواز پاکستان (PML-N) علیه خان رئیس حزب تحریک انصاف که به دنبال رد صلاحیت مادام العمر وی به دلیل افشا نکردن اطلاعات هدایایی ارائه شده به خان بود، مشکل برای خان آغاز شد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها