کد خبر: 612562
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۱۰:۱۵:۱۲
| |

عمران‌خان موقتا آزاد شد

به دنبال حکم دیوان عالی اسلام‌آباد، نخست‌وزیر پیشین پاکستان با قرار وثیقه دو هفته‌ای آزاد شد.

عمران‌خان موقتا آزاد شد
کد خبر: 612562
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۱۰:۱۵:۱۲

به دنبال حکم دیوان عالی اسلام‌آباد، نخست‌وزیر پیشین پاکستان با قرار وثیقه دو هفته‌ای آزاد شد. بازداشت این سیاستمدار جنجالی به اتهام فساد، اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر این کشور به راه انداخت.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، عمران خان، رهبر مخالفان دولت پاکستان، پس از آزادی به قید وثیقه توسط دیوان عالی این کشور در لاهور مورد استقبال هزاران تن از هوادارانش قرار گرفت. طرفداران عمران خان آتش بازی کرده و خودروی او را گلباران کردند.

انتظار می‌رود که عمران خان روز دوشنبه دوباره در دادگاه حاضر شود، اما با حکم دادگاه، تا دو هفته دیگر نمی‌توان او را بازداشت کرد. خبرنگاران می‌گویند که به نظر می‌رسد او دوباره بر مخالفان خود در دولت و ارتش قدرتمند پاکستان غلبه کرده است.

این دادگاه همچنین به مقامات پاکستانی دستور داده تا عمران خان، نخست‌وزیر سابق پاکستان را که در ده‌ها پرونده حقوقی از جمله حداقل سه پرونده مربوط به رسوایی‌های اختلاس درگیر است، حداقل تا ۱۷ مه (۲۷ اردیبهشت) بابت هیچ جرمی دستگیر نکنند. با وجود این احکام، اتهامات فساد همچنان پای بر جا هستند.

این اقدام یک روز پس از آن صورت گرفت که دیوان عالی پاکستان دستگیری عمران خان را «نامعتبر و غیرقانونی» دانست. این نخست‌وزیر سابق که رهبری حزب تحریک انصاف پاکستان (PTI) را بر عهده دارد، اوایل این هفته به دستور دفتر ملی پاسخگویی که یک نهاد ضد فساد است، بازداشت شد.

عمران خان با این ادعا که مقامات او را بدون هیچ توجیهی «ربودند» گفت: «به نظر می‌رسد که قانون جنگل برقرار باشد.»

این سیاستمدار جنجالی پاکستان، به عنوان بخشی از پرونده موسوم به «القادر تراست» دستگیر شد که ظاهرا به این مربوط می‌شود که عمران خان و همسرش در طول تأسیس دانشگاهی به همین نام، زمینی به ارزش چندین میلیون دلار را از یک غول املاک و مستغلات دریافت کردند.

با این حال عمران خان به خبرنگاران گفت که نگران است مخالفانش یک «بهانه دیگر برای ربودن دوباره من پیدا کنند.» او توضیح داد که «آنها دوباره مرا بازداشت خواهند کرد و یک پرونده دیگر رو خواهند کرد.»

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها