کد خبر: 625804
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۴۴:۱۷
| |

درگیری هندوها و مسلمانان 7 کشته برجای گذاشت

خشونت و درگیری در جنوب دهلی نو همچنان ادامه دارد و تعداد کشته‌شدگان درگیری‌های دو روزه بین هندوها و مسلمانان در این منطقه به ۷ نفر افزایش یافت.

درگیری هندوها و مسلمانان 7 کشته برجای گذاشت
کد خبر: 625804
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۲ ۱۵:۴۴:۱۷

مسلمانان و هندوها بار دیگر درگیر شدند و 4 نفر در این درگیری کشته شدند.

به گزارش یورونیوز، این درگیری‌ها باعث شد تا ترافیک روز چهارشنبه ۳ اوت کمتر از حد معمول باشد و برخی از خیابان‌ها منتهی به مرکز تجاری گوروگرام (یا گورگان) واقع در جنوب پایتخت هند خلوت‌تر از حد معمول بودند.

 خشونت‌های تازه روز دوشنبه و در جریان یک راهپیمایی مذهبی توسط هندوها در منطقه مسلمان‌نشین نوح رخ داد که در روز نخست به کشته شدن ۴ نفر از جمله دو پلیس و زخمی شدن بیش از ۶۰ نفر انجامید. 

این ناآرامی‌ها دوشنبه شب به منطقه گوروگرام هم سرایت و تا سه‌شنبه ادامه یافت. در این درگیری‌ها هندوها یک مسجد را به آتش کشیدند و یک روحانی مسلمان هم کشته شد. ضمن اینکه چندین فروشگاه و رستوران هم در این منطقه تخریب و یا به آتش کشیده شدند. 

منوهر لعل ختار، سر وزیر ایالت هاریانا که گوروگرام در آن قرار دارد، روز چهارشنبه در این رابطه  گفت: «توطئه‌گران در پشت درگیری‌های منطقه نوح به طور مداوم شناسایی می شوند. در مجموع تاکنون ۱۱۶ نفر دستگیر شده‌اند.»

در حالی که گروه‌های ملی‌گرای هندو تظاهراتی را در مکان‌های مختلف برگزار کردند، نیروهای امنیتی در سراسر منطقه از جمله در دهلی نو روز چهارشنبه در حالت آماده باش قرار گرفتند. 

یکی از این تظاهرات در مرز بین گوروگرام و منطقه همجوار فریدآباد با حضور بیش از ۱۰۰ معترض برگزار شد محل عوارضی در این منطقه را برای ۲۰ دقیقه مسدود کرد. 

جامعه هندو در سالهای اخیر تحت حکومت نارندرا مودی به شدت جمعیت ۲۰۰ میلیونی مسلمان در این کشور را تحت فشار قرار داده و با اقدامات مختلف خود این اقلیت را تحت آزار و اذیت قرار داده‌ است. 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها