کد خبر: 606255
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۵:۵۰:۲۱
| |

مسلمانان درباره ایالات متحده چه نظری دارند؛ ایرانی‌ها بی اعتمادترین به آمریکا

نظرسنجی گالوپ همچنین نشان داد که ایران – با 81 درصد – بی اعتمادترین کشور به اهداف آمریکا در منطقه است.

مسلمانان درباره ایالات متحده چه نظری دارند؛ ایرانی‌ها بی اعتمادترین به آمریکا
کد خبر: 606255
|
۱۴۰۲/۰۱/۲۰ ۱۵:۵۰:۲۱

بر اساس یافته های یک نظرسنجی گالوپ، تعداد زیادی از مردم در عراق و 12 کشور دیگر با اکثریت مسلمان نسبت به تعهد ایالات متحده به ایجاد دموکراسی تردید دارند.

به گزارش  شفقنا به نقل از راشاتودی، این نظرسنجی که توسط گالوپ منتشر شد، همچنین نشان داد که اکثر مردم در این کشورها نسبت به تعهد واشنگتن برای ساختن آینده سیاسی کشورشان بدون نظارت بر ارتقای دموکراسی تردید دارند. این نظرسنجی در بیستمین سالگرد عملیات اشغال عراق منتشر شد. عملیات تحت رهبری ایالات متحده برای سرنگونی صدام حسین از قدرت که در سال 2003 آغاز شد.

طبق این نظرسنجی، دو دهه بعد، کمی بیش از یک چهارم عراقی ها معتقدند که ایالات متحده به پیشنهاد خود برای برقراری دموکراسی در کشور متعهد است. در مقابل، حدود 72 درصد می‌گویند که موافق نیستند که ایالات متحده در مورد تشویق انتخابات آزاد در کشور «جدی» است.

نظرسنجی گالوپ همچنین نشان داد که ایران – با 81 درصد – بی اعتمادترین کشور به اهداف آمریکا در منطقه است. تونس، ترکیه، فلسطین و همچنین عراق با هر کدام بین 78 تا 75 درصد، پنج کشور بعدی هستند. با این حال، تنها 38 درصد مراکشی ها و 42 درصد از کویتی ها با این ادعا که ایالات متحده در مورد ایجاد سیستم های دموکراتیک حکومتی در مناطق مسلمان نشین جدی است، مخالف بودند.

گالوپ همچنین از شهروندان همان کشورها نظرسنجی کرد تا از آنها بپرسد که آیا احساس می کنند ایالات متحده متعهد به کمک به توسعه اقتصادی آنهاست یا خیر. ایران، ترکیه و تونس به شدت مخالف این گزاره بودند – بین 82 تا 74 درصد – هر چند باز هم کویت و مراکش به ترتیب با 41 و 34 درصد کمترین مخالفت را داشتند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها