کد خبر: 625575
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۰ ۱۹:۳۰:۴۴
| |

حملات پهپادی اوکراین به مسکو و پیشروی نیروهایش در باخموت

نیروهای اوکراینی طی یک هفته 37 کیلومتر مربع را در حومه باخموت آزاد کردند.

حملات پهپادی اوکراین به مسکو و پیشروی نیروهایش در باخموت
کد خبر: 625575
|
۱۴۰۲/۰۵/۱۰ ۱۹:۳۰:۴۴

«هانا مالیار معاون  وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد که نیروهای کشورش  در جنوب شهر «باخموت» در منطقه دونتسک در شرق این کشور پیشروی ملموسی داشته است.

به گزارش جماران، در دونتسک ارتش اوکراین اعلام کرد که پیشروی نیروهای اوکراینی به سمت نیروهای لیمان و افدیفکا در دونتسک و کوبیانسک در خارکیف در شمال شرق را متوقف و حملات روس ها را دفع کردند.

در منطقه زاپاروژیا  نیز ارتش اوکراین به حملات خود در دو محور میلیتوپل و بیردیانسک را  ادامه داده است.

یک مسئول برجسته اوکراینی روز دوشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور هفته گذشته 15 کیلومتر مربع را در منطقه زاپاروژیا پس گرفتند که با این حساب اراضی بازپس رفته شده از زمان آغاز ضد حمله به 200کیلیومتر مربع رسیده است.

در تحولی دیگر، به گفته مقامات روسی، یک پهپاد اوکراینی روز سه‌شنبه اول اوت، بار دیگر به یک برج مسکونی - اداری در مسکو اصابت کرده و خسارت‌هایی بر جا گذاشته است. این برج پیشتر روز یکشنبه هم مورد هدف حمله پهپادی قرار گرفته بود.

سرگئی سوبیانین، شهردار مسکو با اعلام این مطلب همچنین اضافه کرد در این حملات، سامانه دفاع هوایی روسیه توانسته چندین پهپاد دیگر را سرنگون کند.

وزارت دفاع روسیه، اوکراین را مسئول حملات روز سه‌شنبه دانست و گفت که کی‌یف چندین تاسیسات در مسکو را مورد هدف قرار داده است.

در مقابل روز دوشنبه، یک حمله موشکی به یک ساختمان مسکونی در شهر کریفیی ریه، زادگاه ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین، شش کشته و ده ها زخمی برجای گذاشت. 

یک روز پیش از آن، زلنسکی هشدار داده بود که جنگبه خاک روسیه کشیده می‌شود.

او روز یکشنبه در این خصوص گفته بود: «به تدریج، جنگ به قلمرو روسیه و به مراکز نمادین و پایگاه‌های نظامی آن کشور می‌رسد و این یک روند اجتناب‌ناپذیر، طبیعی و کاملا عادلانه است».

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها