کد خبر: 625289
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۱۰:۵۵:۰۰
| |

رئیس‌جمهور اوکراین:

به‌تدریج جنگ را به خاک روسیه می‌بریم

بعد از دور دیگری از حملات پهپادی کی‌یف به پایتخت روسیه، رئیس‌جمهور اوکراین مدعی شد جنگ به تدریج به قلمروی روسیه عقب رانده می‌شود.

به‌تدریج جنگ را به خاک روسیه می‌بریم
کد خبر: 625289
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۹ ۱۰:۵۵:۰۰

بعد از دور دیگری از حملات پهپادی به مسکو، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین یکشنبه (۳۰ ژوئیه، هشتم مرداد) گفت جنگ به تدریج به خاک روسیه بازمی‌گردد. 

به گزارش فارس، زلنسکی مدعی شد: تهاجم روسیه در میدان نبرد مردود شده است. امروز ۵۲۲ روز از به اصطلاح عملیات نظامی ویژه که رهبری روسیه انتظار داشت یک یا دو هفته طول بکشد، گذشته است. 

وی در ادامه به‌رغم شواهد مبنی بر شکست ضدحملات اوکراین برای بیرون راندن روسیه، ادعا کرد: اوکراین قوی‌تر می‌شود. به تدریج، جنگ به قلمروی روسیه برمی‌گردد--به مراکز نمادین و پایگاه‌های نظامی، و این روندی اجتناب‌ناپذیر، طبیعی و کاملاً عادلانه است. 

به گزارش شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان»، زلنسکی با این حال هشدار داد روسیه همچنان می‌تواند زمستان امسال به زیرساخت‌های انرژی اوکراین حمله کند و افزود «همانطور که پارسال حمله کرد که تاثیرات ویران‌کننده‌ای داشت». وی در ادامه گفت با مقامات منطقه‌ای برای گفت‌وگو درباره آمادگی‌ها در مقابل سناریوهای احتمالی دیدار کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها