کد خبر: 624824
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۲۲:۱۰:۴۱
| |

جلسه امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی درباره حزب الله و جبهه لبنان

وحشت تل‌آویو از حزب الله و درگیری با این جنبش، آنان را مجبور به برگزاری نشست امنیتی کرده است.

جلسه امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی درباره حزب الله و جبهه لبنان
کد خبر: 624824
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۲۲:۱۰:۴۱

منابع صهیونیستی خبر دادند که قرار است بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم موقت صهیونیستی به همراه شماری از مسئولان عالیرتبه نظامی، اطلاعاتی و امنیتی این رژیم، یکشنبه آینده جلسه برگزار کنند که عنوان آن، حزب الله و جبهه لبنان است.

به گزارش فارس، یارون آبراهام تحلیلگر مسائل سیاسی در شبکه۱۲ رژیم صهیونیستی خبر داد که این جلسه بنا به درخواست مسئولان سیاسی اسرائیلی برگزار می‌شود و در جریان آن، فرماندهان ارتش، وضعیت داخلی لبنان و مسائل مربوط به کرانه باختری فلسطین را برای نتانیاهو و مسئولان امنیتی این رژیم شرح خواهند داد.

به گفته آبراهام، چادرهای حزب الله و تحولات کرانه باختری که باعث شده بر بازدارندگی تل‌آویو در برابر حزب الله اثر گذاشته است، در این جلسه بررسی خواهد شد.

هدف این جلسه همچنین بررسی تهدید روزافزون از جبهه شمالی در ماههای اخیر است و  ارتش صهیونیست هم جدول زمانی ارائه خواهد کرد و نشان خواهد داد که چگونه اعتماد به نفس سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در پی این رخدادها افزایش پیدا کرده است.

رسانه‌های صهیونیستی اوایل تیر ماه گذشته خبر دادند که نیروهای حزب‌الله در عمق ۳۰ متری فلسطین اشغالی دو چادر برپا کرده‌اند و «تکاوران رضوان» در این چادرها مستقر بودند.

وبسایت صهیونیستی «وای نت» هم گزارش داد، حزب الله و جمهوری اسلامی ایران ترجیح می‌دهند رژیم صهیونیستی از درون ضعیف شود، ولی در عین حال باید اذعان کرد که بازدارندگی این رژیم تا حدود زیادی از بین رفته است و احتمال درگیری نیز به بالاترین حد خود رسیده است.

وای نت با بیان اینکه بخش اطلاعات ارتش صهیونیستی، طی ماههای اخیر درباره وضعیت داخلی این رژیم، چهار پیام هشدارآمیز به نتانیاهو داده است، خبر داد، آخرین پیام، اواخر هفته گذشته و چند روز پیش از تصویب طرح تغییرات قضایی در پارلمان این رژیم بوده است.

دوشنبه هفته گذشته، به تعبیر خود صهیونیست‌ها و حامیانشان، «روزِ سیاهِ اسرائیل» بود. با تصویب بخشی از طرح تغییرات قضایی تحت عنوان استدلال «عدم معقولیت» که جنجالی‌ترین بند آن محسوب می‌شود، سرزمین‌های اشغالی در موجی از ناامنی به دست خود شهرک‌نشینانش فرو رفت.

این پایگاه در پایان نوشت، هرتزی هالیوی رئیس ستاد مشترک ارتش صهیونیست هم اخیرا با نتانیاهو دیدار کرد و اطلاعات موثقی در اختیار او گذاشت.

نصرالله نیز بر این باور است که رژیم صهیونیستی جرأت نخواهد کرد به صورت گسترده وارد درگیری با حزب الله شود. کما اینکه «بحران انسجام داخلی در ارتش صهیونیستی»، محور اصلی گفت‌وگوهای مسئولان امنیتی و ارتش این رژیم بوده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها