کد خبر: 624788
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۴۰:۱۷
| |

بنی گانتز رییس حزب اردوگاه دولتی اسراییل:

نتانیاهو سبب کودتا در اسرائیل خواهد شد

«بنی گانتز» از رهبران ائتلاف مخالف در کنست، اگر نتانیاهو روند کنونی را ادامه دهد، سبب کودتا در اسراییل خواهد شد.

نتانیاهو سبب کودتا در اسرائیل خواهد شد
کد خبر: 624788
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۶ ۱۶:۴۰:۱۷

«بنی گانتز»، رئیس حزب معارض «اردوگاه دولتی» امروز جمعه، ۲۸جولای به اظهارات «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در عدم احترام به تصمیم دادگاه عالی تل‌آویو واکنش نشان داد.

به گزارش فارس، نتانیاهو شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» گفته بود که تعهدی در قبال احترامش به تصمیم دادگاه در مورد بند «لغو معقولیت» در طرح تغییرات قضایی نخواهد داد.

براساس گزارش شبکه صهیونیستی «آی‌۲۴»، گانتز در واکنش به این اظهارات گفت: «در هر کشور دموکراتیکی، نخست‌وزیر به تصمیمات دادگاه‌ها احترام می‌گذارد و بدون توجه به مخالفت‌هایش، به این تصمیمات عمل می‌کند».

رئیس ائتلاف مخالف کابینه در ادامه تاکید کرد: «بر این اساس، اگر نتانیاهو مانند هر منتخب دیگری از حکم دادگاه پیروی نکند، سبب کودتایی خواهد شد که ماهیت نظام اسرائیل را تغییر خواهد داد؛ این امر مشروعیت وی برای ماندن در قدرت را نفی خواهد کرد».

«محمد وتد» رئیس دانشکده حقوق در دانشگاه صفد و محقق ارشد مؤسسه امنیت ملی رژیم صهیونیستی در مصاحبه با شبکه «آی۲۴» از احتمال وقوع کودتای نظامی سخن گفته بود.

این محقق صهیونیست درباره شرایط وقوع کودتا گفته بود: در صورتی که دیوان عالی تصمیم روز گذشته کنست را که به دنبال محدودیت اختیارات سیستم قضایی است، نپذیرد و بین قوا درگیری ایجاد شود، شاهد کودتای نظامی خواهیم بود.

این اظهارات بر اساس «تحلیل عمیق همه شخصیت‌های امنیتی اسرائیل است که انتظار می‌رود در کنار دادگاه بایستند».

وی تصریح کرده بود: ما در یک لحظه تاریخی هستیم. عدم استقلال دیوان عالی «به معنای یک موضوع واحد و صریح است، همه افسران ارتش در اسرائیل در خطر محاکمه در دادگاه بین‌المللی کیفری در لاهه هستند و این را هیچ‌کس نمی‌خواهد. ارتش براساس پرونده‌های جنایی که علیه او تشکیل شده، غیرمنطقی عمل می‌کند».

دادگاه عالی رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته اعلام کرد که جلساتی را علیه طرح تغییرات قضایی که در اوایل هفته جاری توسط کابینه نتانیاهو تصویب شد، برگزار خواهد کرد. 

پارلمان رژیم صهیونیستی روز دوشنبه لایحه پیشنهادی کابینه نتانیاهو برای محدود کردن برخی از اختیارات دیوان عالی را به رغم اعتراضات گسترده مخالفان که متعهد شدند پس از بازگشت به قدرت آن را لغو می‌کنند، تصویب کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها