کد خبر: 624722
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

آیا نتانیاهو از گرداب مشکلات داخلی اسرائیل به جهنم جنگ با حزب‌الله لبنان پناه خواهد برد؟

رژیم صهیونیستی اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل قرار است روز یکشنبه برای بررسی اوضاع جبهه شمالی با حزب‌الله نشستی تشکیل دهد.

آیا نتانیاهو از گرداب مشکلات داخلی اسرائیل به جهنم جنگ با حزب‌الله لبنان پناه خواهد برد؟
کد خبر: 624722
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۷ ۰۸:۰۰:۰۰

حدیث روشنی- رژیم اسرائیل اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو قرار است روز یکشنبه برای بررسی اوضاع جبهه شمالی با حزب‌الله نشستی تشکیل دهد.

به گزارش اعتمادآنلاین، شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد، در پی سخنان اخیر سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان، نتانیاهو در نشستی با مسئولان عالی‌رتبه ارتش- رئیس سرویس اطلاعات نظامی و فرماندهان عملیاتی ارتش- سناریوهای تقابل با حزب‌الله را در سایه شدت گرفتن احتمال وقوع این درگیری(!) به بحث و بررسی خواهد گذاشت.

به گزارش این رسانه عبری‌زبان، این نشست بنا بر درخواست رهبری سیاسی برگزار خواهد شد، چون بر مسئولان اسرائیلی مسجل شده است که باید در آینده نزدیک تصمیمی راهبردی در قبال حزب‌الله گرفته شود!

بیشتر بخوانید: 

به اعتقاد کارشناسان، امروز نتانیاهو و متحدانش در ائتلاف حاکم به دنبال هر روزنه‌ای برای خروج از بحرانی هستند که مثل یک گره کور شرایط داخلی اسرائیل را بغرنج‌تر از گذشته کرده و نمایان شدن هرچه بیشتر تضادهای ساختار جامعه ناهمگون‌شان همچون طنابی هر لحظه دور گردن ائتلاف حاکم تنگ‌تر می‌شود.

روز پنجشنبه گذشته بود که ایتمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هنگام یورش به مسجدالاقصی از داخل صحن این مکان مقدس مسلمانان اعلام کرد، چنین رفتارهایی می‌تواند منجر به وحدت بخشیدن مجدد جامعه اسرائیل شود.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی در خبر دیگری هم فاش کرد، پروژه‌های احداث هیکل سوم و گزارش بودجه اختصاص‌یافته به آن در کابینه نتانیاهو به‌زودی منتشر خواهد شد.

در همین راستا شماری از تحلیلگران بر این باورند که نتانیاهو به جست‌وجوی کوتاه‌‌ترین راه برای خروج از زیر فشاری است که او و ائتلافش را مستاصل کرده و در این بین آسان‌‌ترین راه ظاهراً- از نگاه او که در فرار رو به جلو تبحر دارد- به راه انداختن یک بحران نظامی برای اسرائیل است.

این تحلیلگران معتقدند این بحران به طور حتم باید چنان بزرگ باشد که بتواند افکار عمومی اسرائیل به‌ویژه نگاه مخالفان را از قانون اصلاحات قضایی منحرف کند و به نافرمانی نظامیان احتیاطی پایان دهد و آنها را به یگان‌های خود بازگرداند، همچنین در عین حال نباید آن‌قدر هم عظیم باشد که نتوان آن را بعد از رسیدن به نتایج دلخواه داخلی کنترل کرد.

تجربه به نتانیاهو ثابت کرده که ورود به درگیری و جنگ در کرانه باختری حتی به بزرگی جنگ در جنین و احتمال موشکباران مقاومت هم نتوانست تظاهرات مخالفانش را حتی برای یک هفته متوقف کند.

امروز نتانیاهو گرداب جنگ داخلی و جهنم جنگ با غزه و به احتمال بیشتر با لبنان و در سناریوهایی حتی از آن فراتر را به عنوان گزینه‌های بد، بدتر و خیلی بدتر پیش روی خود می‌بیند و به انسجام مجدد جامعه اسرائیل و به فراموشی سپرده شدن برنامه‌های جنجالی‌اش در تضعیف قوه قضائیه اسرائیل، در سایه یک جنگ پرسروصدا به عنوان آخرین برگ برنده، همچنان امیدوار است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها