کد خبر: 624648
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۳۷:۳۷
| |

وزارت خارجه آمریکا:

با کنگره درباره پرونده رابرت مالی در ارتباط هستیم

ودانت پاتل معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام که این وزارتخانه با کنگره این کشور در مورد نشست محرمانه درخواست شده در خصوص وضعیت پرونده "رابرت مالی " نماینده ویژه سابق واشنگتن در امور ایران در ارتباط است.

با کنگره درباره پرونده رابرت مالی در ارتباط هستیم
کد خبر: 624648
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۵ ۱۰:۳۷:۳۷

ودانت پاتل، معاون سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در واشنگتن در خصوص نشست محرمانه کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان درباره پرونده "رابرت مالی" (راب مالی) نماینده ویژه سابق آمریکا در امور ایران گفت: ما همچنان با کنگره در مورد درخواست آن در ارتباط هستیم.

به گزارش ایرنا، پاتل با بیان اینکه در حال حاضر اطلاع رسانی جدیدی دراین باره ندارد، پیش بینی کرد که احتمالا به خبرنگاران کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان توضیحات بیشتری در این خصوص ارائه خواهند کرد.

مجلس نمایندگان آمریکا قرار است با وزارت خارجه دولت جو بایدن درباره وضعیت "رابرت مالی" نماینده ویژه سابق واشنگتن در امور ایران که به دلیل تحقیق درباره دسترسی های امنیتی اش، در مرخصی بدون حقوق بسر می برد، نشست محرمانه ای برگزار کند.

به گزارش ایرنا، رسانه های آمریکایی روز سه شنبه به وقت محلی اعلام کردند، پس از تصمیم دولت آمریکا برای برکناری راب مالی و فشار قانونگذاران بر مقامات وزارت امور خارجه آمریکا برای توضیح در خصوص وضعیت وی، وزارت امور خارجه آمریکا تصمیم گرفته است یک جلسه با کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان برگزار کند تا در این خصوص توضیح دهد.

تارنمای آمریکایی پولیتیکو در این باره نوشت: به گفته یکی از دستیاران کمیته جمهوری خواه که خواست نامش فاش نشود، مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان توانسته است موافقت وزارت امور خارجه این کشور را برای برگزاری جلسه در این هفته به دست آورد. قانونگذاران از هر دو حزب در این جلسه توجیهی محرمانه می توانند شرکت کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا تأیید کرده است که درحال برنامه ریزی برای جلسه توجیهی جهت پاسخ به سؤالات نمایندگان درباره راب مالی است، اما از ارائه جزئیات در مورد زمان بندی یا محتوای دقیق آن خودداری کرد.

نمایندگان جمهوری خواه از دولت آمریکا انتقاد کرده اند که به راب مالی اجازه داده است پس از تعلیق مجوز امنیتی او به دلیل تحقیقات، به کار در این وزارتخانه ادامه دهد و چند هفته به آنها در این باره اطلاع نداده است.

در اواسط ژوئیه، مک کال تهدید کرد که اگر در مورد شرایط تعلیق مالی مالی اطلاعاتی دریافت نکند، مقامات وزارت خارجه را احضار خواهد کرد.

مک کال بدون ارائه شواهد، این سوال را مطرح کرده که راب مالی ممکن است "اطلاعات و اسرار را به کشور خارجی دشمن آمریکا منتقل کرده باشد" و گفته است که چنین اقدامی "از نظر من خیانت خواهد بود."

راب مالی، که در ژانویه ۲۰۲۱ به عنوان نماینده دولت آمریکا در امور ایران منصوب شد، مخالفان زیادی دارد. تعدادی از این مخالفان گروههایی هستند که از آمریکا می‌خواهند موضع سخت‌تری در قبال دولت ایران اتخاذ کند اما آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه و جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا حمایت خود را از راب مالی اعلام کرده در حالیکه از بحث مستقیم در مورد تحقیقات خودداری کرده‌اند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها