کد خبر: 624555
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۴۰:۰۰
| |

الازهر خواهان ادامه تحریم کالاهای سوئد و دانمارک توسط ملل اسلامی شد

الازهر مصر خواستار ادامه تحریم کالاهای سوئد و دانمارک به دلیل هتک حرمت قرآن کریم شد.

الازهر خواهان ادامه تحریم کالاهای سوئد و دانمارک توسط ملل اسلامی شد
کد خبر: 624555
|
۱۴۰۲/۰۵/۰۴ ۱۳:۴۰:۰۰

الازهر مصر در پی حوادث توهین به اسلام و قرآن در استکهلم و کپنهاگ از ملت‌های اسلامی خواست در حمایت از قرآن کریم به تحریم محصولات سوئد و دانمارک ادامه دهند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، الازهر در بیانیه ای اعلام کرد: «از جامعه جهانی می‌خواهیم که تحریم‌های بازدارنده برای توقف حملات وحشیانه و نژادپرستانه علیه اسلام و مسلمانان را اعمال و  یک طرح بین المللی را برای جرم انگاری توهین به مقدسات مذهبی راه اندازی کند».

در این بیانیه ضمن محکوم کردن اصرار کشورهای سوئد و دانمارک برای تصویب قطعنامه‌هایی که مسیر سیاست‌های خصمانه و نژادپرستی علیه اسلام و مسلمانان را هموار می‌کند و اجازه می‌دهد جنایتکاران تروریست به قرآن توهین و احساسات نزدیک به دو میلیارد مسلمان در سراسر جهان را تحریک کنند، تاکید شده است که این جوامع هویت نژادپرستانه خود را آشکار و سیاست های وحشیانه و نفرت انگیزشان را فاش کرده اند». 

الازهر در این بیانیه از ملت های عربی و اسلامی و مسلمانان سراسر جهان خواسته است تا به تحریم محصولات سوئدی و دانمارکی هر چند کوچک ادامه دهند». 

در این بیانیه آمده است: «الازهر از سکوت جامعه بین المللی در قبال این جنایت‌های خطرناک بین المللی و پیامدهای آن در تشویق کشورها به ادامه خصومت آشکار علیه اسلام و مسلمانان متعجب است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها