کد خبر: 623742
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۳۰:۵۱
| |

سید حسن نصرالله کشورهای عربی و اسلامی را به قطع روابط دیپلماتیک با سوئد فراخواند

سید حسن نصرالله در سخنرانی خود در سومین شب عاشورا در ضاحیه جنوبی از آنچه روز پنج‌شنبه در سوئد رخ داد، احساس تاسف و ابراز ناراحتی کرد.

 سید حسن نصرالله کشورهای عربی و اسلامی را به قطع روابط دیپلماتیک با سوئد فراخواند
کد خبر: 623742
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۸:۳۰:۵۱

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان در سخنرانی شب سوم عاشورا گفت: ما در سوئد شاهد هتک حرمت قرآن کریم بودیم و آتش زدن پرچم عراق توهین به دولت و مردم است.

به گزارش ایسنا، وی گفت: آنچه شاهد آن بودیم تحریک احساسات مسلمانان بود و واضح است که هرکس قرآن کریم را آتش زده یا به آن هتک حرمت کرده با اجازه دولت سوئد این کار را انجام داده است.

وی اظهار کرد: «هتک حرمت قرآن لطمه به همه مسلمانان است و فقط یک گروه را ناراحت نمی‌کند، مردم حق دارند خشم خود را ابراز کنند.» ما از «مردم عرب و اسلام می‌خواهیم تا از دولت‌هایشان بخواهند سفرای خود را از سوئد خارج و سفرای سوئد را از کشورهایشان اخراج کنند.»

سید نصرالله افزود: من فراخوان ویژه‌ای برای تحصن بعد از نماز جمعه داده‌ام و از دولت لبنان می‌خواهم در اعتراض به هتک حرمت مسلمانان، سفیر سوئد را اخراج کند.

سید حسن نصرالله تاکید کرد: ما به همه دنیا می‌گوییم این قرآن را با قلب و خون خود حفظ می‌کنیم و این مسؤولیت ماست.  آنچه دولت عراق انجام داد سفیر خود را فراخواند و سفیر سوئد را اخراج کرد، بسیار مهم، شجاعانه و عاقلانه بود.

دبیرکل حزب‌الله لبنان خاطرنشان کرد: ایده تحریم کالاهای سوئد خوب است؛ اما چیزی که سوئد را تکان می‌دهد و همه کشورهای جهان را سربلند می‌کند کاری است که عراق کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها