کد خبر: 623704
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۳۵:۲۵
| |

با دعوت اردوغان؛ نتانیاهو به ترکیه می‌رود

مقام‌های ترکیه‌ای خبر دادند که رئیس‌جمهور این کشور طی هفته آینده در آنکارا با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دیدار می‌کند و چند روز پس از این دیدار، از بنیامین نتانیاهو در ترکیه میزبانی می‌کند.

با دعوت اردوغان؛ نتانیاهو به ترکیه می‌رود
کد خبر: 623704
|
۱۴۰۲/۰۴/۳۰ ۱۲:۳۵:۲۵

رسانه‌های ترکیه‌ای و اسرائیلی، از برنامه هفته آینده رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه برای میزبانی از بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

به گزارش فارس ازخبرگزاری دولتی آناتولی ترکیه، دفتر ریاست جمهوری ترکیه روز پنجشنبه (دیروز) اعلام ک رد که رئیس‌جمهور این کشور هفته آینده به صورت جداگانه، میزبان محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود و آنها درباره مسائل منطقه و جهان رایزنی خواهند کرد.

بنا بر اعلام مقام‌های ترکیه، سفر محمود عباس و بنیامین نتانیاهو به ترکیه با دعوت رجب طیب اردوغان انجام می‌شود. قرار است محمود عباس ۲۵ جولای (چهارشنبه چهارم مرداد) به ترکیه بیاید و دیدار اردوغان با نتانیاهو هم در تاریخ 28 جولای (جمعه ششم مرداد) برگزار شود.  

طبق اعلام آنکارا، در جریان سفر عباس و دیدار با اردوغان، «دو طرف روابط ترکیه و فلسطین، آخرین تحولات مناقشه اسرائیل و فلسطین و دیگر مسائل جاری منطقه‌ای و بین‌المللی را بررسی خواهند کرد و همچنین گام‌هایی که قرار است برای توسعه همکاری‌های ترکیه و فلسطین برداشته شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت».

ریاست جمهوری ترکیه درباره سفر نتانیاهو و دیدار او با اردوغان توضیحاتی ارائه داد و از تلاش برای بهبودی روابط آنکارا و تل‌آویو خبر داد.

طبق بیانیه دفتر اردوغان، «روابط دوجانبه ترکیه و اسرائیل به طور گسترده مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اقداماتی که می‌تواند برای بهبود همکاری بین دو کشور انجام شود، مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در این گفت‌وگوها قرار است دو طرف درباره مسائل جاری منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین روابط دوجانبه تبادل نظر کنند».

انتشار خبر سفر نتانیاهو به ترکیه با دعوت اردوغان، واکنش رسانه‌های رژیم صهیونیستی را در پی داشته و آنها از این سفر استقبال کردند.

روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در این باره نوشت: «این سفر اولین سفر نخست‌وزیر نتانیاهو به ترکیه است و نشانه دیگری از تجدید روابط دیپلماتیک بین دو کشور است. از زمان سفر ایهود اولمرت در سال ۲۰۰۸، آنکارا میزبان نخست‌وزیر اسرائیل نبوده است».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها