کد خبر: 623535
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ ۰۷:۱۰:۰۰
| |

آمریکا جت مافوق صوت با فناوری تنفس هوا می‌سازد!

Raytheon و Northrop Grumman برنده یک قرارداد از دارپا برای پیشرفت سیستم‌های مافوق صوت «تنفس‌هوا» شده‌اند. هدف این همکاری ارتقای مفهوم سلاح‌های تنفس‌هوایی هایپرسونیک و ارائه قابلیت‌های حیاتی برای جنگنده‌ها است.

آمریکا جت مافوق صوت با فناوری تنفس هوا می‌سازد!
کد خبر: 623535
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۹ ۰۷:۱۰:۰۰

Raytheon، یک شرکت هوافضا و دفاعی چندملیتی آمریکایی است و Northrop Grumman یک شرکت صنایع هوافضایی و صنایع جنگ‌افزاری آمریکایی است، این دو شرکت قراردادی برای توسعه بیشتر مفهوم «سلاح‌های مافوق صوت تنفس هوا» خود، منعقد کردند. این قرارداد شامل بهبودهای ساخت و انجام آزمایش‌های پروازی برای گسترش محدوده عملیاتی است.

به گزارش خبرآنلاین، این دو شرکت از سال ۲۰۱۹ روی این سیستم کار می‌کنند، زمانی که توافقنامه‌ای را برای توسعه، تولید و ادغام موتورهای جت اسکرام‌جت Northrop Grumman در سلاح‌های مافوق صوت تنفس هوای Raytheon امضا کردند. در سپتامبر ۲۰۲۲، قراردادی ۹۸۵ میلیون دلاری برای توسعه بیشتر HACM به دو شرکت واگذار شد.

اسکرام جت (رام جت احتراق مافوق صوت) گونه‌ای از موتور جت تنفسی رم جت است که در آن احتراق در جریان هوای مافوق صوت انجام می‌شود که در آن هوا توسط چندین مرحله فشرده‌سازی گریز از مرکز، محوری یا رام به موتور وارد می‌شود، که سپس گرم می‌شود و از طریق یک دستگاه نازل منبسط می‌شود. آنها معمولاً موتورهای توربین گازی هستند. اکثر جریان جرم از طریق یک موتور جت تنفس هوا توسط هوای گرفته شده از خارج از موتور تأمین می‌شود و در داخل با استفاده از انرژی ذخیره شده به شکل سوخت گرم می‌شود.

همه موتورهای جت تنفس هوای عملی موتورهای احتراق داخلی هستند که مستقیماً هوا را با سوزاندن سوخت گرم می‌کنند و گازهای داغ حاصل از آن برای رانش از طریق یک نازل پیشران استفاده می‌شود.

در سال مالی ۲۰۱۹، دارپا، سازمان پروژه‌های پژوهشی پیشرفته دفاعی آمریکا، ۲۵۶.۷ میلیون دلار برای توسعه سلاح‌های مافوق صوت درخواست کرد که ۱۳۶ درصد نسبت به سال مالی ۲۰۱۸ افزایش داشته‌است. این وجوه از دو برنامه مشترک با USAF حمایت کردند - Tactical Boost Glide با ۱۳۹.۴ میلیون دلار و مفهوم سلاح تنفس هوای Hypersonic با ۱۴.۳ میلیون دلار.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها