کد خبر: 622923
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۳:۵۵:۵۲
| |

بلومبرگ:

اسرائیل بی‌سروصدا درحال گسترش هوش مصنوعی به عملیات نظامی خود است

بلومبرگ نوشت: اسرائیل بی سر و صدا سیستم های هوش مصنوعی را در عملیات های مرگبار نظامی وارد می کند.

اسرائیل بی‌سروصدا درحال گسترش هوش مصنوعی به عملیات نظامی خود است
کد خبر: 622923
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۵ ۱۳:۵۵:۵۲

اسرائیل بی سر و صدا سیستم های هوش مصنوعی را در عملیات های مرگبار نظامی وارد می کند.

به گزارش شفقنا، بلومبرگ نوشت: اسرائیل به صورت محرمانه، استفاده از هوش مصنوعی را در عملیات نظامی خود گنجانده است. به گفته مقامات ارتش، انتخاب اهداف برای حملات هوایی و اجرای حملات اکنون می تواند با سرعت بی سابقه ای انجام شود.

نیروهای اسرائیل استفاده از هوش مصنوعی را برای انتخاب اهداف برای حملات هوایی و سازماندهی لجستیک زمان جنگ با تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی و با رقیب اصلی‌اش -ایران- آغاز کرده اند. اگرچه ارتش اسرائیل در مورد عملیات خاصی اظهار نظر نکرده اما مقامات این رژیم می گویند که اکنون از یک سیستم توصیه هوش مصنوعی استفاده می کنند که می تواند حجم عظیمی از داده ها را برای انتخاب اهداف برای حملات هوایی بهره برداری کند. سپس حملات بعدی را می توان به سرعت با مدل هوش مصنوعی دیگری به نام Fire Factory که از داده های مربوط به اهداف مورد تایید ارتش برای محاسبه بار مهمات، اولویت بندی و اختصاص هزاران هدف به هواپیماها و پهپادها استفاده می‌کند، جمع آوری نماید.

در سال 2021، ارتش اسرائیل درگیری 11 روزه در غزه را به عنوان اولین جنگ هوش مصنوعی در جهان توصیف کرد و به استفاده از هوش مصنوعی برای شناسایی سکوهای پرتاب موشک و استقرار گروه های پهپاد اشاره کرد. اسرائیل همچنین مدعی است حملاتی را در سوریه و لبنان انجام و آنچه را که می‌گوید محموله‌های تسلیحاتی برای شبه‌نظامیان مورد حمایت ایران مانند حزب‌الله است هدف قرار می‌دهد.

سرهنگ «الی بیرنبائوم» رئیس واحد داده های عملیاتی و برنامه های کاربردی مسئولیت استفاده از هوش مصنوعی را در ارتش رژیم صهیونیستی بر عهده دارد. او می‌گوید: حدود نیمی از فن‌آوران نظامی اسرائیل تا سال 2028 بر روی هوش مصنوعی متمرکز خواهند شد. او گفت در حال حاضر صدها پرسنل به طور گسترده با پروژه های مرتبط با هوش مصنوعی سر و کار دارند و 20 درصد از فناوران نظامی را تشکیل می دهند. او پیش بینی کرد که ظرف پنج سال، تعداد آنها به هزاران خواهد رسید.

او از حمایت دولت برخوردار است و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر، بودجه دفاعی را افزایش داده و متعهد شده است که اسرائیل را به یک قدرت هوش مصنوعی تبدیل کند.

بلومبرگ در ادامه می‌نویسد: ارتش اسرائیل سالها است که از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. بخشی از این فناوری توسط پیمانکارانی که با ارتش کار می‌کنند ساخته شده و بخش دیگر نیز در بخش‌های اصلی ارتش مانند واحدهای دیجیتال یا داده‌پردازی توسعه داده شده که یکی از مهمترین آنها، دوربین‌های کنترل مرزی «استارتِرک» هستند که هزاران عکس را در مدت کوتاهی تجزیه و تحلیل می‌کنند.

مرکز اصلی مربوط به استفاده از داده‌های هوش مصنوعی و علوم داده، واحد 8200 ارتش اسرائیل است که با شرکت‌های بزرگ همکاری می‌کند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها