کد خبر: 622697
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۱۱:۲۵:۵۶
| |

یک مسئول امنیتی اسرائیل:

کابینه نتانیاهو با آتش بازی می‌کند؛ فاجعه رخ خواهد داد

یکی از مسئولان حوزه امنیتی و نظامی رژیم اسرائیل تصریح کرد، آنچه این رژیم تجربه می‌کند یک فاجعه در همه سطوح است؛ اما «مقامات این موضوع را درک نمی‌کنند و با آتش بازی می‌کنند».

کابینه نتانیاهو با آتش بازی می‌کند؛ فاجعه رخ خواهد داد
کد خبر: 622697
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۴ ۱۱:۲۵:۵۶

یکی از مسؤولان حوزه امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی تصریح کرد، آنچه این رژیم تجربه می‌کند یک فاجعه در همه سطوح است؛ اما «مقامات این موضوع را درک نمی‌کنند و با آتش بازی می‌کنند».

به گزارش ایسنا، این مسؤول امنیتی که خواست نامش فاش نشود، در یک گفت‌وگوی مفصل راجع به مشکلات رژیم صهیونیستی به روزنامه «یسرائیل هیوم» گفت، در سطح امنیتی، دشمنان رژیم صهیونیستی آنچه در داخل این رژیم می‌گذرد را می‌بینند. آنچه بیش از همه این رژیم را نگران می‌کند لبنان است زیرا سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان سرشار از روحیه جنگندگی است و این رفتار او را در آستانه جنگ دوم لبنان یادآوری می‌کند و این روحیه وی از اینجا ناشی می‌شود که رژیم صهیونیستی را ضعیف می‌بیند.

وی افزود: تیرگی روابط با آمریکا و آثار منفی ناشی از آن نیز در اعتماد به نفس روزافزون دشمنان ما که احساس می‌کنند پشتیبان نداریم، نمود پیدا کرده است. اسرائیل شاهد سردی روابط با دوستان خود است، زیرا کشورهای حاشیه خلیج فارس شور و شوق کمتری دارند و روابط با عربستان سعودی نیز رویایی دور به نظر می‌رسد و این بدون صحبت در مورد برنامه هسته‌ای ایران است.

این مسؤول صهیونیستی گفت، درباره سطح اقتصادی، رکود اقتصادی ۱۵۰ میلیارد شِکِلی، فرار سرمایه گذاری‌ها و فناوری‌های پیشرفته و محدودیت آمریکا در فضای سایبری رژیم صهیونیستی، امنیت آن را تهدید می‌کند.

وی افزود، آنچه او را بیش از همه نگران می‌کند «از دست دادن بلوک داخلی و امتناع نیروهای ذخیره از داوطلب شدن» است. در واقع آنچه رژیم صهیونیستی از سر می‌گذراند یک فاجعه است.

این مسؤول صهیونیستی گفت، در صورتی که اصلاحیه مربوط به «معقولانه بودن» تصمیمات دولت پیرامون طرح اصلاح دستگاه قضایی به شور دوم و سوم برسد، وضعیت ممکن است بدتر هم بشود. خلبانان اعلام خواهند کرد که دیگر حاضر به فعالیت نیستند. آنها کم نیستند بلکه یک توده‌اند.

وی افزود، ۱۳۰۰ پرسنل نیروی هوایی ذخیره و بازنشسته ماه مارس اخطاریه‌ای مبنی بر توقف خدمت امضا کردند و خاطرنشان کردند که "این بار این مساله را به عمل تبدیل خواهد شد." عناصر اطلاعاتی و سایبری و تعداد زیادی از عناصر یگان ویژه هم به آنها خواهند پیوست. به عبارت دیگر، «همه تشکل‌هایی که به اسرائیل ارزش افزوده چشمگیری نسبت به دشمنانش می‌دهند، ضربه سختی خواهند خورد».

این مسؤول تاکید کرد، در این شرایط رژیم صهیونیستی بیشتر ضعیف خواهد شد و این بحران به زودی به ارتش و خدمت سربازی هم کشیده خواهد شد.

گزارش‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که «فضای عمومی داخلی رژیم صهیونیستی و تهدیدهای نیروهای ذخیره مبنی بر عدم فرمانبری در روز صدور فرمان، بازتاب زیادی بر بازدارندگی این رژیم در منطقه دارد و آن را تضعیف می‌کند».

آمی آیالون، رئیس سابق شاباک گفت: «شکاف عمیق‌تر از همیشه است و کودتا علیه رژیم ارتش مردم را نابود خواهد کرد».

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اواخر ماه مارس اعلام کرد، طرح اصلاح دستگاه قضایی را به حالت تعلیق درآورده است تا با اپوزیسیون گفت‌وگو کند؛ اما از این طرح دست نخواهد کشید.

تحلیلگران می‌گویند، پافشاری نتانیاهو بر تصویب این طرح، تظاهرات گسترده مردمی را به دنبال خواهد داشت که اکنون هم به صورت هفتگی با مشارکت نیروهای ذخیره، فرماندهان موساد، شاباک و پلیس در تل‌آویو علیه این طرح ادامه دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها