کد خبر: 622631
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۲۳:۲۰:۴۳
| |

وزارت خارجه عراق:

نامه آیت‌الله العظمی سیستانی در مقابله با نفرت‌پراکنی دینی نقشی مهم داشت

وزارت امور خارجه عراق از تصویب قطعنامه «مقابله با نفرت‌پراکنی دینی که منجر به تبعیض، دشمنی و خشونت می‌شود» از سوی شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد استقبال کرد.

نامه آیت‌الله العظمی سیستانی در مقابله با نفرت‌پراکنی دینی نقشی مهم داشت
کد خبر: 622631
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۳ ۲۳:۲۰:۴۳

وزارت امور خارجه عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد صدور قطعنامه «مقابله با نفرت‌پراکنی دینی که منجر به تبعیض، دشمنی و خشونت می‌شود» پس از درخواست عراق در عدم تکرار پدیده آتش زدن و اهانت به قرآن کریم به تصویب رسید و نامه حضرت آیت‌الله العظمی سیستانی، مرجعیت عالیقدر دینی خطاب به آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل نقشی مهم و مثبت در مبارزه با این ایده افراطی داشت.

به گزارش شفقنا، همچنین بنا به درخواست «فواد حسین»، معاون نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه عراق جلسه اضطراری سازمان همکاری اسلامی به منظور بررسی مهم‌ترین اقدامات درباره اهانت به قرآن کریم برگزار شد و قطعنامه مذکور در شورای حقوق بشر در پاسخ به درخواست این سازمان برای رایزنی درباره موضوع اهانت مکرر به ساحت قرآن کریم در برخی کشورهای اروپایی به تصویب رسید.

دستگاه دیپلماسی عراق در ادامه اظهار داشت: دولت عراق ضمن محکوم کردن و تقبیح شدید تکرار پدیده آتش زدن و اهانت به قرآن کریم، تاکید کرد: این اقدامات در تعارض با ارزش‌های رواداری، پذیرش طرف مقابل، همزیستی مسالمت‌آمیز و ارزش‌های دموکراتیک است و بیانگر تحریک به کینه و نژادپرستی و مانعی در مسیر تلاش‌های بین‌المللی برای گسترش تسامح، میانه‌روی و رد افراط‌گرایی و تروریسم است و احترام متقابل میان ملت‌ها و کشورها را تحت الشعاع قرار می‌دهد.

وزارت خارجه عراق در پایان از شورای حقوق بشر سازمان ملل درخواست کرد تا به مسئولیت قانونی و اخلاقی خود از طریق وضع چارچوب‌های حقوقی برای جرم‌انگاری این اقدامات و بازخواست مرتکبین آن فارغ از مکان وقوع یا هویت عاملان عمل کند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها