کد خبر: 622404
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۲۲:۴۰:۳۴
| |

اعتراض شدید‌اللحن به زیر سوال بردن مالکیت جزایر سه‌‌گانه از سوی روسیه؛ این آخرین خیانت روس‌ها نخواهد بود در روابط تجدیدنظر اساسی شود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: قطعاً آنچه وزیر خارجه روسیه در همراهی با امارات برای زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه کرده، آخرین خیانت روس‌ها به ما نخواهد بود. ما به تجدید نظر اساسی در روابط سیاسی با روسیه نیاز داریم.

اعتراض شدید‌اللحن به زیر سوال بردن مالکیت جزایر سه‌‌گانه از سوی روسیه؛ این آخرین خیانت روس‌ها نخواهد بود در روابط تجدیدنظر اساسی شود
کد خبر: 622404
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۲ ۲۲:۴۰:۳۴

روزنامه جمهوری اسلامی از همراهی روسیه با وزرای خارجه کشورهای همکاری خلیج‌فارس در زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه را به شدت مورد نقد قرار داده و خواستار تجدیدنظر در روابط با این کشور شده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، بخش‌های مهم این مطلب را در ادامه می‌خوانید:

 

  •  همراهی خائنانه وزیر خارجه روسیه با وزرای خارجه شورای همکاری خلیج فارس در زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک در بیانیه پایانی ششمین اجلاس این شورا، اعتراض جمهوری اسلامی ایران را برانگیخته و افکار عمومی مردم کشورمان را جریحه‌دار کرده است. این واقعه نشان داد روسیه نیز قابل اعتماد نیست و دولتمردان ما بی‌جهت تمام تخم ‌مرغ‌هایشان را در سبد افرادی مثل پوتین قرار داده‌اند. وزارت امور خارجه کشورمان، سفیر روسیه را بابت این موضعگیری خائنانه احضار کرده ولی این کافی نیست و ما باید در سیاست سرتاسر اعتمادآمیزمان با دولت روسیه تجدید نظر اساسی نمائیم.
  • روسیه، علاوه بر این موضوع، در موارد دیگری نیز غیرقابل اعتماد بودن خود را در روابط با ایران به اثبات رسانده است. دو مورد بسیار روشن و خسارت‌بار عبارتند از ماجرای برجام و جنگ اوکراین. در ماجرای برجام، کارشکنی‌های دولت روسیه و شخص لاورف وزیر خارجه‌اش مانع به ثمر رسیدن مذاکرات شد و در مورد جنگ اوکراین نیز دولتمردان روسیه عامدانه کارهائی کردند که ایران به دخالت در این جنگ و حمایت از روسیه متهم شود و دچار خسارت‌های زیادی در سطح بین‌المللی و رابطه با اوکراین گردد.
  • قطعاً آنچه وزیر خارجه روسیه در همراهی با امارات برای زیر سوال بردن مالکیت ایران بر جزایر سه‌گانه کرده، آخرین خیانت روس‌ها به ما نخواهد بود. به همین دلیل، مسئولان وزارت امور خارجه ما تصور نکنند با احضار سفیر روسیه در تهران می‌توانند به ماجرا پایان بدهند. ما به تجدید نظر اساسی در روابط سیاسی با روسیه نیاز داریم تا بتوانیم دولتمردان روس را از ارتکاب این قبیل خیانت‌ها به ملت ایران پشیمان نمائیم.
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها