کد خبر: 622142
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۴:۲۰:۴۴
| |

سخنگوی کرملین:

الحاق اوکراین به ناتو تهدید بزرگی برای امنیت کل اروپا است

سخنگوی کاخ کرملین ضمن هشدار درباره عضویت احتمالی اوکراین در ناتو، گفت که الحاق سوئد به این ائتلاف نظامی هم پیامدهای منفی بر امنیت روسیه دارد.

الحاق اوکراین به ناتو تهدید بزرگی برای امنیت کل اروپا است
کد خبر: 622142
|
۱۴۰۲/۰۴/۲۰ ۱۴:۲۰:۴۴

دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز (سه‌شنبه) درباره هرگونه پیشبرد عضویت احتمالی اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) طی نشست سران این ائتلاف نظامی در لیتوانی هشدار داد.

به گزارش فارس، پسکوف طی نشست خبری در کرملین، با بیان اینکه روسیه از نزدیک نشست سران ناتو در ویلنیوس (پایتخت لیتوانی) را دنبال می‌کند، گفت: «پیوستن احتمالی اوکراین به ناتو تهدید بزرگی برای امنیت اروپا است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره رفع احتمالی موانع عضویت سوئد در ناتو نیز توضیح داد: «الحاق سوئد به ناتو پیامدهای منفی بر امنیت روسیه دارد و مستلزم پاسخی است مشابه آنچه که در مورد فنلاند انجام گرفت».

سخنگوی کرملین درباره موافقت ترکیه با پیوستن سوئد به ناتو تصریح کرد: «ترکیه تعهداتی در ائتلاف دارد و ما در این زمینه هیچ توهمی نداشتیم. البته اروپایی‌ها نمی‌خواهند ترکیه به اتحادیه اروپا برود و آنکارا هم نباید در این زمینه توهم داشته باشد».

طبق این گزارش، پسکوف با بیان اینکه روسیه با وجود اختلاف نظر، روابط خود را با ترکیه توسعه می‌دهد، اظهار داشت: «تصمیم فرانسه برای ارسال موشک‌های دوربرد به اوکراین، اشتباه است و عواقبی برای کی‌یف خواهد داشت و ما اقدامات متقابل انجام می‌دهیم».

  وی با بیان اینکه ناتو به روسیه به‌عنوان یک دشمن و کشور متخاصم نگاه می‌کند، ادامه داد: «همه بحث‌ها در نشست سران ناتو هم در همین چارچوب صورت می‌گیرد. گسترش ناتو در اروپای مرکزی و شرقی به سمت مرز روسیه اشتباه است و این همان چیزی است که باعث بحران فعلی در اوکراین شد».

این مقام روس ضمن اشاره به مواضع ضد روسی آشکار و شدید سران کشورهای عضو ناتو در نشست لیتوانی، تاکید کرد: «مسکو به دقت اجلاس ناتو را برای تجزیه و تحلیل عمیق، و اتخاذ تدابیری برای تضمین امنیت روسیه رصد خواهد کرد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها