کد خبر: 621662
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۳:۱۵:۰۵
| |

پلیس فرانسه راهپیمایی یادبود پاریس را ممنوع کرد

پلیس فرانسه هرگونه تجمع و تظاهرات را در روز شنبه ممنوع اعلام کرد.

پلیس فرانسه راهپیمایی یادبود پاریس را ممنوع کرد
کد خبر: 621662
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۷ ۲۳:۱۵:۰۵

ده‌ها راهپیمایی علیه خشونت پلیس در فرانسه برای روز شنبه اعلام شده است، اما مقامات از ترس تشدید ناآرامی‌های اخیر که کشور را فراگرفته، برگزاری تجمع یادبود را ممنوع کردند.

به گزارش شفقنا، هفت سال پس از مرگ آداما ترائوره، یک مرد سیاهپوست جوان در بازداشت پلیس، خواهرش قصد داشت راهپیمایی بزرگداشتی را در شمال پاریس برای او برپا کند که با مخالفت و ممنوعیت وزارت کشور و پلیس فرانسه مواجه شده است.

این تظاهرات درحالی قرار بود برگزار شود که فرانسه دو هفته است در بدترین آشوب‌ها و اعتراضات دو دهه گذشته به سر می‌برد. جرقه این اعتراضات نیز با کشته شدن یک جوان الجزایری الاصل به نام اختصاری «ناهل ام» زده شد که پشت یک چراغ ترافیک به دست افسر پلیس پاریس کشته شد.

در ویدئویی که در توییتر منتشر شد، آسا ترائوره، خواهر بزرگ‌تر آداما، تأیید کرد که به دنبال حکم دادگاه «هیچ راهپیمایی در بومونت سور اواز برگزار نخواهد شد». او در این ویدئو گفت: دولت تصمیم گرفته است که روی آتش بنزین بریزد» و «به مرگ برادر کوچکم احترام نگذارد».

گفتنی است بر اساس آمارهای رسمی، از زمان مرگ ناهل بیش از 3700 نفر در ارتباط با اعتراضات بازداشت شده اند که حداقل 1160 نفر آنها زیر سن قانونی هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها