کد خبر: 621661
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۲۰:۲۰:۱۶
| |

منصوب ترامپ در امور ایران به کمیسیون دیپلماسی عمومی آمریکا می‌رود

بایدن کسی را که در پرونده موسوم به ایران کنترا به دروغ متوسل شده بود اکنون به یکی از کمیسیون‌های مشورتی مهم فرستاده است.

منصوب ترامپ در امور ایران به کمیسیون دیپلماسی عمومی آمریکا می‌رود
کد خبر: 621661
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۸ ۲۰:۲۰:۱۶

جو بایدن قصد دارد «الیوت آبرامز» منصوب سابق ترامپ در مورد ونزوئلا و ایران را که به دلیل دروغگویی به کنگره در رابطه با موضوع ایران-کنترا محکوم شده بود، به کمیسیون مشورتی دیپلماسی عمومی ایالات متحده معرفی کند.

به گزارش ایسنا، آبرامز 75 ساله در سه دولت جمهوری خواه مناصب بلندپایه ای داشته است و در دوران جنجالی دهه 80 به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در زمان رونالد ریگان به شهرت رسیده است.

گاردین در ادامه نوشت: در دوره دوم ریاست جمهوری ریگان، تحقیقات کنگره نشان داد که مقامات ارشد دولت به صورت مخفیانه فروش تسلیحات به دولت ایران را تسهیل کرده و از این پول برای حمایت از کنتراها، یک گروه شورشی دست راستی در نیکاراگوئه استفاده کردند. این موضوع بعدها به ماجرای ایران-کنترا معروف شد.

کارنامه آبرامز به شدت بحث برانگیز است. آبرامز که از سال 1985 تا اوایل سال 1989 دستیار وزیر امور خارجه آمریکا بود، بعداً به اتهام پنهان کردن غیرقانونی اطلاعات از کنگره – از جمله نقش او در درخواست 10 میلیون دلار از برونئی – اعتراف کرد. او همچنین به دلیل حمایتش از دولت السالوادور که ارتش آن در سال 1981 نزدیک به 1000 غیرنظامی را در روستای ال موزوته قتل عام کرد، با واکنش های شدید روبرو شده است.

اخیراً نیز آبرامز توسط ترامپ به عنوان فرستاده ویژه برای ونزوئلا منصوب شد. ترامپ همچنین آبرامز را به عنوان نماینده ویژه ایران در سال 2020 منصوب کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها