ادعای معاون ترامپ: احیای برجام، ایران را جسورتر می کند

مایک پنس معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ادعای افزایش تهدیدهای ایران برای منطقه در پی احیای احتمالی توافق هسته‌ای، مدعی شد سیاست دولت کنونی واشنگتن در برابر تهران، ضعف آن را نشان می‌دهد.

ادعای معاون ترامپ: احیای برجام، ایران را جسورتر می کند
کد خبر: 519955
|
۱۴۰۰/۰۸/۰۷ ۱۳:۲۴:۰۰

اعتمادآنلاین| معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا با ادعای افزایش تهدیدهای ایران برای منطقه در پی احیای احتمالی توافق هسته‌ای، مدعی شد سیاست دولت کنونی واشنگتن در برابر تهران، ضعف آن را نشان می‌دهد.

به گزارش فارس،علی رغم اذعان قریب به اتفاق سران کشورهای مختلف مبنی بر شکست خوردن سیاست موسوم به «فشار حداکثری» در دولت پیشین آمریکا به ریاست «دونالد ترامپ» اما ادعاهای مقامات سابق آن دولت همچنان ادامه دارد.

«مایک پنس» معاون ترامپ در زمان حضورش در کاخ سفید، روز پنجشنبه ادعا کرد تلاش های «جو بایدن» رئیس جمهور کنونی آمریکا برای احیای توافق هسته ای ایران، خطر افزایش ستیزه جویی های منطقه ای بیشتر از سوی تهران را به دنبال دارد.

به نوشته وبگاه «نیوز ویک» پنس که در مراسم گروهک تروریستی منافقین در واشنگتن شرکت کرده بود، گفت حمایت بایدن از توافق هسته ای ایران، برای آمریکا خطرناک است.

این وبگاه حضور پنس در این همایش را «تکرار مواضع جنگ طلبانه او در قبال ایران» توصیف کرده و به نقل از وی نوشت: «صلح در ادامه قدرت می آید. با استقبال دولت کنونی ما از برجام، تردید آنها در محکوم کردن شلیک موشک به متحد عزیزمان اسرائیل و عقب نشینی فاجعه بار از افغانستان، دشمنان ما ممکن است ضعف دولت فعلی آمریکا را احساس کنند».

معاون دولت سابق آمریکا با تکرار ادعاهای نخ نما شده علیه ایران، اظهار داشت: «آنها ممکن است جسارت پیدا کنند تا عزم و جدیت ما را آزمایش کنند. ضعف، شرارت را برمی انگیزد».

در حالی که جهانیان بارها شاهد جنایات دولت آمریکا در حق مردم خود و سرکوب وحشیانه تظاهرات ها و اعتراضات به تبعیض، نژادپرستی و ضعف کاخ سفید بودند؛ اما این پنس است که دولت ایران را «ظالم» خطاب کرده و ادعاهای بی اساسی را علیه سران تهران مطرح کرد.

وی در ادامه اظهارات بی شرمانه خود، گروهک تروریستی منافقین را - که بیش از 17 هزار ایرانی را قربانی عملیات های تروریستی خود کرده اند - به عنوان «یک جایگزین سازمان یافته، کاملا آماده، واجد شرایط و مورد حمایت مردمی» برای دولت فعلی ایران توصیف کرد و «مریم رجوی» سرکرده تروریست این گروهک جنایتکار را «الهام بخش جهان» خواند.

این سیاستمدار آمریکایی در پایان یاوه گویی های خود افزود: «با قاطعیت به شما می گویم که مردم آمریکا از هدف شما برای ایجاد یک جمهوری دموکراتیک، سکولار و غیرهسته ای ایرانی حمایت می کنند».

پنس پیش از این نیز با ادعای منزوی کردن ایران بیش از هر زمان دیگری در دولت خود، مدعی شد که دولت کنونی

واشنگتن در حال به عقب رفتن در این مسیر و بازگشت به سیاست های ناکارآمد است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها