کد خبر: 621244
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۹:۱۰:۴۹
| |

درخواست سازمان ملل از طالبان؛ سالن های زیبایی را نبندید!

سازمان ملل از طالبان می‌خواهد که تصمیم خود را برای بستن سالن‌های زیبایی زنان لغو کنند

درخواست سازمان ملل از طالبان؛ سالن های زیبایی را نبندید!
کد خبر: 621244
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۴ ۱۹:۱۰:۴۹

هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) خواست تا در تصمیم بسته شدن سالن های زیبایی برای زنان تجدید نظر کند.

به گزارش اسپوتنیک، هیئت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) در بیانیه ای در صفحه دفتر نمایندگی در توییتر منتشر شد از طالبان* خواست تا در تصمیم بستن سالون های زیبایی برای زنان تجدید نظر کند.

در این متن آمده است: "یوناما از طالبان* می خواهد که فرمان تعطیلی سالن های زیبایی را لغو کنند. این محدودیت جدید بر حقوق زنان تأثیر منفی بر اقتصاد [کشور] خواهد گذاشت و برخلاف حمایت اعلام شده از کارآفرینی زنان است." .

خاطر نشان می شود که وزارت امر به معروف و نهی از منکر حکومت طالبان، فعالیت سالون های زیبایی زنان را از سوم ماه اسد ممنوع می کند. این وزارت در بیانیه ای گفته است که هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان دستورات شفاهی برای اعمال محدودیت داده است.

طالبان با تثبیت کنترل بر کل خاک افغانستان تا اوایل سپتامبر 2021، شروع به اعمال محدودیت‌های مختلف و موقت بر زنان و دختران کردند و این امر را با نیاز به ایجاد "محیط اسلامی مناسب" در افغانستان توضیح دادند.

در دسامبر 2022، رادیکال‌ها کلاس‌های دختران را در دانشگاه‌های افغانستان به حالت تعلیق درآوردند، بعداً حضور زنان در دانشگاه‌ها از جمله نمایندگان کادر آموزشی را ممنوع کردند، و همچنین دستور اخراج زنان از کار در سرتاسر کشور از سازمان های دولتی غیر دولتی و بین‌المللی را صادر کردند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها