کد خبر: 620570
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

سرنوشت مذاکرات هسته‌ای با کناره‌گیری رابرت مالی چه می‌شود؟

روزنامه آرمان ملی نوشت: به نظر میرسد که مذاکرات بین ایران و غرب در چند مسیر در حال پیگیری است. مذاکراتی که بین ایران و آمریکا با محوریت آقای مکرون و شورای امنیت ملی آمریکا مطرح است که هدفش محدود سازی تنش است. مذاکرات با طرف اروپایی که هدفش تنش زدایی با طرف اروپایی است.

سرنوشت مذاکرات هسته‌ای با کناره‌گیری رابرت مالی چه می‌شود؟
کد خبر: 620570
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۱ ۱۸:۲۰:۰۰

روزنامه آرمان ملی با اشاره به کنار رفتن رابرت مالی از تیم مذاکره‌کننده آمریکا از تغییر مسیر مذاکرات خبر داده است.

به گزارش آرمان ملی، پروژه آمریکایی‌ها در چند ماهه اخیر در ارتباط با ایران دچار تحول بنیادین شده اســت. یعنی در حوزه پروژه ایران دستور کار اولیه‌ای که آمریکایی‌ها داشــتند احیای برجام بــود و در وهله دوم برخی کارشناسان پیشنهاد میکردند که اگر مذاکرات احیای برجام به ثمر ننشیند آمریکا پلنB شامل فشارهای اقتصادی، سیاسی و نظامی را علیه ایران به کار ببرد.

این روزنامه افزوده است: رویکرد اول رویکردی بود که آقای رابرت مالی بر اساس یک نوع اعتماد سازی با ایران در حال پیگیری بود ولی عمال از آگوست 2022 به این طرف از دســتور کار خارج شد و از ابتدای سال 2023 به نظر میرسد که طرح دیگری روی میز آمریکایی‌ها قرار گرفت که آقای مالی در آن نقشی نداشت. اما نکته مهمتر این بود که به لحاظ فکری و شــخصیتی آقای مالی برای پروژه دوم اساسا چهره مناسبی نبود. 

روزنامه آرمان ملی نوشته است: به نظر میرسد که مذاکرات بین ایران و غرب در چند مسیر در حال پیگیری است. مذاکراتی که بین ایران و آمریکا با محوریت آقای مکرون و شورای امنیت ملی آمریکا مطرح است که هدفش محدود سازی تنش است. مذاکرات با طرف اروپایی که هدفش تنش زدایی با طرف اروپایی است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها