کد خبر: 620478
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۵:۲۵:۵۴
| |

وزیر خارجه سوئد:

عمیقا از اقدام قبیح توهین به قرآن متاسفیم، به شدت مخالف اقدامات ضد اسلامی هستیم

معاون‌نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی «توبیاس بیلستروم»، همتای سوئدی خود درباره پیامدهای آتش زدن قرآن کریم و اهانت به ساحت این کتاب آسمانی رایزنی کرد.

عمیقا از اقدام قبیح توهین به قرآن متاسفیم، به شدت مخالف اقدامات ضد اسلامی هستیم
کد خبر: 620478
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۵:۲۵:۵۴

فواد حسین، معاون‌نخست‌وزیر و وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی «توبیاس بیلستروم»، همتای سوئدی خود درباره پیامدهای آتش زدن قرآن کریم و اهانت به ساحت این کتاب آسمانی رایزنی کرد.

به گزارش شفقنا به نقل از سایت رسمی وزارت امور خارجه عراق، فواد حسین اظهار داشت: عراق این اقدام شنیع را شدیدا تقبیح و محکوم می‌کند؛ اقدامی که اهانتی آشکار به مقدسات دینی و تحریک‌کننده احساسات مسلمانان در سراسر جهان به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه آتش زدن نسخه‌ای از قرآن کریم در چارچوب آزادی بیان نیست بلکه موجب تحریک به خشونت، کینه و حمایت از پدیده اسلام‌هراسی می‌شود، از دولت سوئد خواست تا اقدامات لازم را در حق این فرد اتخاذ کند و وی را برای محاکمه طبق قوانین عراق به بغداد تحویل دهد.

از سوی دیگر، وزیر امور خارجه سوئد با بیان تقبیح این اقدام از سوی دولت این کشور، تاسف عمیق خود را از این حادثه ابراز داشت.

وی تاکید کرد: دولت سوئد به شدت مخالف این اقدامات ضد اسلامی است و به هیچ عنوان از آرای خصمانه فرد مذکور طی این حادثه حمایت نمی‌کند.

رئیس دستگاه دیپلماسی سوئد در پایان اظهار داشت: دولت سوئد کاملا درک می‌کند که مسلمانان این کشور و کشورهای دیگر به خاطر این حادثه احساس اهانت کردند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها