کد خبر: 620369
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۹:۴۰:۰۰
| |

نگرانی روزنامه کیهان برای آسیب‌دیدگان اعتراضات فرانسه؛ ۲۴ نفر چشم خود را از دست دادند

روزنامه کیهان نوشت: در جریان اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه ۱۱ نفر کشته و طی آن ۲ هزار و ۴۹۵ تن زخمی شدند. (۵ نفر دچار قطع دست شدند، ۲۴ نفر چشم خود را از دست دادند و ۲۶۸ نفر جمجمه‌شان آسیب خورد) آنچه در شهرهای مختلف فرانسه جریان دارد از سوی سی‌ان‌ان، «خشن‌ترین اعتراض‌ها از سال 2005» عنوان شده است.

نگرانی روزنامه کیهان برای آسیب‌دیدگان اعتراضات فرانسه؛ ۲۴ نفر چشم خود را از دست دادند
کد خبر: 620369
|
۱۴۰۲/۰۴/۱۰ ۱۹:۴۰:۰۰

روزنامه کیهان به بهانه کشته شدن یک نوجوان فرانسوی به دست پلیس این کشور، لیستی از قربانیان اعتراضات در فرانسه تهیه کرده است. 

به گزارش کیهان، پلیس فرانسه به عنوان یکی از مسلح‌ترین پلیس‌های اروپا، انواع وسایل همچون انواع نارنجک‌ها، گاز ‌اشک‌آور و انواع سلاح‌های دستی غیرمرگبار همچون اسلحه «فلش بال» را در اختیار دارد؛ حتی گاه  ابزاری که در زمره تجهیزات جنگی طبقه‌بندی می‌شوند نیز در اختیار آنها قرار می‌گیرد. گزار‌ش‌ها نشان می‌دهد که از سال 2018 و آغاز جنبش جلیقه‌زردها، استفاده از اسلحه‌های «فلش بال» منجر به زخمی شدن ۶۲۰ نفر و قطع عضو دائمی در ۲۹ نفر شده است و ۲۸ درصد قربانیان خشونت پلیس در این اعتراضات نیز از ناحیه سر هدف قرار گرفته شده‌اند. در جریان اعتراضات جلیقه‌زردها در فرانسه ۱۱ نفر کشته و طی آن ۲ هزار و ۴۹۵ تن زخمی شدند. (۵ نفر دچار قطع دست شدند، ۲۴ نفر چشم خود را از دست دادند و ۲۶۸ نفر جمجمه‌شان آسیب خورد) آنچه در شهرهای مختلف فرانسه جریان دارد از سوی سی‌ان‌ان، «خشن‌ترین اعتراض‌ها از سال 2005» عنوان شده است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها