کد خبر: 620300
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ۱۵:۵۵:۰۰
| |

دبیرکل ناتو: آتش زدن قرآن لزوما غیر قانونی نیست

دبیرکل ناتو در واکنش به آتش زدن کتاب قرآن کریم در مقابل بزرگترین مسجد استکهلم، پایتخت سوئد گفت: آتش زدن قرآن توهین‌آمیز و ناشایست است؛ اما لزوماً غیرقانونی نیست.

دبیرکل ناتو: آتش زدن قرآن لزوما غیر قانونی نیست
کد خبر: 620300
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۹ ۱۵:۵۵:۰۰

دبیرکل ناتو در واکنش به هتک حرمت به قرآن‌ در سوئد، در اظهاراتی مدعی شد که آتش زدن قرآن «لزوما جرم نیست».

به گزارش ایسنا، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در واکنش به هتک حرمت قرآن کریم در مقابل بزرگترین مسجد استکهلم، پایتخت سوئد گفت: متوجه احساسات و عواطف عمیقی که این اقدام برانگیخته است، می‌شوم. آتش زدن قرآن توهین‌آمیز و ناشایست است؛ اما لزوماً غیرقانونی نیست.

او در ادامه این مسئله را به «آزادی بیان» ربط داد و با اشاره به تظاهرات اخیر ضدناتو در سوئد گفت: از وجود این تظاهرات خوشحال نیستم، اما به حق مخالفت دیگران احترام می‌گذارم.

دبیرکل ناتو ادامه داد که در حال حاضر صرفا عضویت سوئد در ناتو برایش مهم است. او گفت که با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری ترکیه صحبت کرده و قرار است نشستی با مقامات عالی رتبه در بروکسل برگزار شود.

در روز چهارشنبه یک شهروند عراقی که به سوئد پناهنده شده، نسخه‌ای از قرآن کریم را در مقابل بزرگترین مسجد استکهلم آتش زد. این حادثه همزمان با عید قربان اتفاق افتاد.

ترکیه یکی از کشورهای عضو ناتو است که با عضویت سوئد در این ائتلاف نظامی مخالفت کرده است. آنکارا صدور مجوز هتک حرمت قرآن توسط مقامات سوئد را شدیداً محکوم کرد.

توبیاس بیلستروم، وزیر خارجه سوئد در اوایل سال میلادی جاری گفت: سوئد آزادی بیان گسترده‌ای دارد، اما این بدان معنا نیست که دولت سوئد یا شخص من از نظراتی که تحت این حق آزادی بیان اظهار می‌شود، حمایت می‌کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها