کد خبر: 619974
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۲۰:۴۰:۰۰
| |

تعریف و تمجید کیهان از همدلی و اتحاد مردم روسیه در مقابل واگنرها

روزنامه کیهان نوشت: به نظر می‌رسد جامعه روسیه به این پختگی و فهم سیاسی رسیده که وقتی با دشمن مشترکی مواجه می‌شوند، اختلافات را کنار بگذارند.

تعریف و تمجید کیهان از همدلی و اتحاد مردم روسیه در مقابل واگنرها
کد خبر: 619974
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۷ ۲۰:۴۰:۰۰

روزنامه کیهان در شماره امروز خود به تعریف و تمجید از مردم روسیه و همدلی و اتحاد آنان در مقابل واگنر‌ها پرداخته است.

به گزارش کیهان، ابربحرانی که می‌توانست از دل این جنگ (جنگ اوکراین) خارج شده و به جان پوتین و کشورش بیفتد، بحران‌های اجتماعی است. یکی از دلایل مهمی که شاهد بروز چنین بحرانی در روسیه نبوده ایم، همین دست نخورده ماندن اقتصاد و معیشت مردم است. البته یک دلیل مهم دیگر هم وجود دارد و آن «اتحاد» مثال زدنی است که بین مردم، احزاب و جریان‌های سیاسی این کشور در چنین شرایطی شکل می‌گیرد. به نظر می‌رسد جامعه روسیه به این پختگی و فهم سیاسی رسیده که وقتی با دشمن مشترکی مواجه می‌شوند، اختلافات را کنار بگذارند. این اتحاد به‌ویژه در میان جریان‌های سیاسی روسیه و در ماجرای شورش واگنر، به‌خوبی نتایج خود را نشان داد و به پوتین در جمع کردن غائله واگنر کمک زیادی کرد. 

روزنامه کیهان ادامه داده است: بسیاری از رسانه‌های روسیه - چه موافق و چه منتقد نظام سیاسی- در عبور این کشور از بحران، موثر بودند و نشان دادند، آنها هم به پختگی سیاسی خوبی رسیده‌اند و زمانی که با دشمن مشترکی مواجه می‌شوند، راه‌حل را «اتحاد» می‌بینند.  یکی از درس‌های بزرگی که می‌توان از ماجرای شورش واگنر و تحولات بعدی آن گرفت، اهمیت چنین همدلی‌ها و اتحادهایی است که اگر نبود، یقین بدانید شورش واگنرها، طور دیگری تمام می‌شد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها