کد خبر: 619471
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۲۰:۲۶
| |

رهبر طالبان:

زنان افغانستان مدیون طالبان هستند؛ با حکومت ما از ظلم و ستم نجات یافتند

رهبر طالبان آزادی زنان و دختران افغانستان را مدیون به قدرت رسیدن این گروه دانست.

زنان افغانستان مدیون طالبان هستند؛ با حکومت ما از ظلم و ستم نجات یافتند
کد خبر: 619471
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۴ ۱۴:۲۰:۲۶

رهبر طالبان آزادی زنان و دختران افغانستان را مدیون به قدرت رسیدن این گروه دانست.

به گزارش شفقنا به نقل از فرانس24؛ هبت الله آخوندزاده در بیانیه ای به مناسبت تعطیلات این هفته عید قربان گفت: گام هایی برداشته شده است تا زندگی زنان را راحت و مرفه مطابق با قانون شریعت اسلامی فراهم کنند ».

این صحبت‌ها درحالی بیان می‌شود کهم سازمان ملل متحد هفته گذشته «نگرانی عمیق» خود را نسبت به محروم شدن زنان از حقوق اولیه خود تحت حکومت طالبان ابراز و نسبت به آپارتاید جنسیتی سیستماتیک در افغانستان هشدار داد.

از زمان بازگشت به قدرت در آگوست 2021، مقامات طالبان دختران و زنان را از رفتن به دبیرستان یا دانشگاه، پارک ها، سالن های ورزشی و حمام های عمومی منع کرده اند. زنان همچنین از کارهای خود اخراج شده و حق ندارند برای سازمان ملل یا گروه‌های خیریه کار کنند.

با این حال، آخوندزاده گفت: گام های لازم برای بهبود وضعیت زنان به عنوان نیمی از جامعه برداشته شده است. همه نهادها موظف به کمک به زنان در تأمین حقوق ازدواج، ارث و سایر حقوق بوده اند.

آخوندزاده افزود: یک فرمان شش ماده ای که در دسامبر 2021 صادر شد، حقوق زنان را تضمین کرد. این فرمان، ازدواج اجباری را غیرقانونی دانسته و حق ارث و طلاق را در نظر گرفته است.

سرکرده طالبان در ادامه بیانیه خود به مناسبت تعطیلات عید قربان گفت: جنبه های منفی اشغال 20 ساله در رابطه با حجاب و ضلالت زنان به زودی پایان خواهد یافت. در سطح ملی، یک بار دیگر استقلال افغانستان احیا شده است. حمایت و خدمت به نظام اسلامی مسئولیت مشترک ماست. نظام کنونی نتیجه فداکاری هزاران مجاهد است. بیایید در کنار یکدیگر بایستیم، توطئه ها را از بین ببریم، امنیت و رفاه را ارج بگذاریم و با هم برای ارتقای بیشتر آن تلاش کنیم.

وی از مقاومت اقتصادی افغانستان، تلاش برای از بین بردن کشت خشخاش و بهبود امنیت ملی قدردانی کرد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها