کد خبر: 588551
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۷:۴۲:۴۲
| |

ادعای عجیب یک روزنامه درباره اعتراضات زنان افغانستانی؛ غرب می‌خواهد اغتشاشی مانند ایران در افغانستان ایجاد کند

جمهوری اسلامی تصمیم احساسی نگیرد

روزنامه جوان نوشت: تحرکات جدید امریکایی‌ها نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی غربی به‌شدت در تحرک هستند تا موجی مشابه با اغتشاشات با تم اجتماعی در ایران را با محوریت زنان به درون افغانستان کشیده و کدگذاری روی آن دامنه جنگ هیبریدی را در منطقه افزایش دهند.

ادعای عجیب یک روزنامه درباره اعتراضات زنان افغانستانی؛ غرب می‌خواهد اغتشاشی مانند ایران در افغانستان ایجاد کند
کد خبر: 588551
|
۱۴۰۱/۱۰/۰۳ ۱۷:۴۲:۴۲

در حالی که طالبان تحصیل زنان در دانشگاه‌ها را ممنوع کرده، روزنامه جوان اعتراضات زنان در افغانستان به این ممنوعیت را کار سرویس‌های اطلاعاتی غرب دانسته و مدعی شده غرب می‌خواهد موجی مشابه با «اغتشاشات» ایران با محوریت زنان در طالبان ایجاد کند. این روزنامه سپس تاکید کرده جمهوری اسلامی نباید در برابر طالبان تصمیم احساسی بگیرد و ۲۰ سال تلاش برای اخراج متجاوزان را برباد دهد!

به گزارش جوان، تحرکات جدید امریکایی‌ها نشان می‌دهد که سرویس‌های اطلاعاتی غربی به‌شدت در تحرک هستند تا موجی مشابه با اغتشاشات با تم اجتماعی در ایران را با محوریت زنان به درون افغانستان کشیده و کدگذاری روی آن دامنه جنگ هیبریدی را در منطقه افزایش دهند. در این وضعیت پیچیده و امنیتی نوع مواجهه با دولت طالبان و نحوه رفتار با آن‌ها از سوی جمهوری اسلامی ایران اهمیت راهبردی دارد، هر نوع تصمیم‌گیری احساسی در برابر آینده افغانستان می‌تواند ۲۰ سال تلاش، جهاد و مقاومت برای اخراج متجاوزان را بر باد بدهد و بی‌حیثیتی تروریست‌های سنتکام را جبران کند.

این روزنامه در ادامه نوشته است: جمهوری اسلامی ایران بر اساس درک اثری «امت واحده» به کشور‌های مسلمان می‌نگرد، ازاین‌رو لازم است با نوحاکمان در افغانستان نیز تمرین دولت‌داری انجام دهد. حکومتی که هنوز در تشخیص مرز‌های خود دچار خطا می‌شود، به‌طور قطعی در محاسبات اجتماعی نیز ممکن است با آزمون و خطا اقداماتی را انجام داده باشد، واقعیت آن است که سازمان آموزش عالی افغانستان برگرفته از ۲۰ سال حاکمیت دولت‌های وابسته به امریکایی‌ها بوده و با حذف یک جنسیت نمی‌توان مسئله آن را حل کرد، افغانستان نیاز به یک انقلاب فرهنگی عمیق در ساختار اجتماعی خود دارد تا غربگرایی را از حیث بوروکراسی خود پاک کند. طالبان نیز البته باید قدم‌های بیشتری در این مسیر بردارد، تغییر در امارت اسلامی به معنای کراوات زدن پشتون‌ها نیست، آن‌ها باید انگیزه‌های ضدامریکایی خود را به سود مردم مظلوم افغانستان خرج کنند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • M ارسالی در
    یکشنبه ۴ دی ۱۴۰۱

    کنتور نمیندازه که

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها