کد خبر: 619354
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۲۱:۲۵:۵۶
| |

گفت‌وگوی بایدن با ماکرون، شولتس و سوناک درباره اوضاع روسیه

رئیس جمهوری آمریکا با رهبران فرانسه، آلمان و بریتانیا درباره اوضاع روسیه به دنبال شورش مسلحانه در این کشور گفت و گو کرد.

گفت‌وگوی بایدن با ماکرون، شولتس و سوناک درباره اوضاع روسیه
کد خبر: 619354
|
۱۴۰۲/۰۴/۰۳ ۲۱:۲۵:۵۶

 کاخ سفید شامگاه امروز (شنبه) با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا با «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهوری فرانسه، «اولاف شولتس»، صدر اعظم آلمان و «ریشی سوناک»، نخست وزیر بریتانیا، به صورت تلفنی درباره اوضاع روسیه گفت و گو کرده است.

به گزارش شفقنا، بنا بر آن چه در بیانیه کاخ سفید آمده، در گفت و گوی تلفنی بایدن با ماکرون، شولتس و سوناک همچنین آنها بر پایبندی خود به پشتیبانی از اوکراین در جنگ با روسیه تاکید کردند.

این در حالی است که ساعتی پیش نیز، «آدام هاج»، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا گفته بود که کاخ سفید اوضاع روسیه را در پی شورش مسلحانه گروه شبه نظامی «واگنر» علیه فرماندهی ارتش این کشور را زیر نظر دارد.

هاج ضمن اعلام این که رئیس جمهوری آمریکا در جریان آن چه در روسیه می گذرد، قرار گرفته، تاکید کرد که با هم پیمانان و شرکای خود نیز درباره تحولات کنونی این کشور صحبت خواهند کرد.

شایان ذکر است که «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهوری روسیه پیش از ظهر امروز در یک سخنرانی تلویزیونی، فراخوان «یوگنی پریگوژین»، بنیانگذار و رئیس گروه شبه نظامی واگنر برای نافرمانی مسلحانه را خیانت به کشورش و مردم آن توصیف کرده و خاطر نشان ساخت که سازمان دهندگان این اقدام از مجازات در امان نخواهند ماند.

رئیس جمهوری روسیه همچنین تاکید کرد که تلاش رئیس واگنر برای شورش نظامی، خنجری از پشت به شمار می آید و مقامات این کشور اجازه تجزیه کشور خود را نخواهند داد و از مردم آن محافظت خواهند کرد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها