کد خبر: 618461
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۲۵:۴۸
| |

چین و آمریکا درگیری نظامی پیدا می‌کنند؟

وزارت خارجه چین احتمال درگیری نظامی با امریکا را ارزیابی کرد

چین و آمریکا درگیری نظامی پیدا می‌کنند؟
کد خبر: 618461
|
۱۴۰۲/۰۳/۲۹ ۱۸:۲۵:۴۸

وزارت خارجه چین گفت: درگیری نظامی بین پکن و واشنگتن ممکن است باعث تحریک امریکا شود.

به گزارش اسپوتنیک، هوآ چونینگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین، در صفحه تویترش پیش از سفر آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا به چین، از مقاله بلومبرگ که به اقدامات تحریک آمیز ارتش چین اشاره می کند و اعلام می کند که اگر درگیری نظامی بین ایالات متحده و چین رخ دهد، ناشی از فعالیت نیروهای مسلح امریکا در نزدیکی خاک چین است، انتقاد کرد.

هوآ چونینگ روز شنبه تصویری از مقاله بلومبرگ با عنوان "چین بهتر است به آنچه بلینکن می گوید توجه کند" منتشر کرد. این آژانس همچنین نوشت: "چین معتقد است که خلبانان و ناخدای کشتی‌های زبردستش می‌توانند با مانورهای مخاطره‌آمیز، نیروهای امریکایی را از سواحل خود بترسانند، اما اگر زیاده‌روی کنند، اتفاقی که می‌افتد را دوست ندارد".

هوآ چونینگ اسکرین شات را امضا کرد: "برای بسیاری از خوانندگان چینی، این مقاله باج گیری است. نویسنده، ویراستار ممکن است به درس های تاریخ و جغرافیا نیاز داشته باشد".

وی ادامه داد: "اگر درگیری نظامی غیرمنتظره بین چین و ایالات متحده رخ دهد، ناشی از کارکردهای تحریک آمیز جمهوری خلق چین نخواهد بود که کشتی ها و هواپیماهای جنگی را به لس آنجلس یا دیگر سواحل کالیفرنیا می فرستد".

او نوشت: "در عوض، توسط کشتی‌های جنگی و هواپیماهای امریکایی در نزدیکی خاک چین فراخوانی می‌شود. در روابط با کشوری به اندازه چین، قانون اصلی احترام متقابل است".

یادآوری می کنیم، که صبح یکشنبه، تلویزیون مرکزی چین گزارش داد، که بلینکن حدود ساعت 7:30 صبح به وقت محلی (2:30 به وقت مسکو) وارد پکن شد. این نخستین سفر وزیر امور خارجه امریکا به چین در پنج سال گذشته و در بحبوحه وخامت قابل توجه روابط بین پکن و واشنگتن به دلیل طیفی از مسائل از جمله تایوان، سرنگونی بالون چینی بر فراز ایالات متحده، و ادامه دارد. اختلاف نظر در زمینه تجارت و فناوری است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها