کد خبر: 616819
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۰:۰۹
| |

نتانیاهو: جنگ داخلی پایان کار اسرائیل خواهد بود

بنیامین نتانیاهو در واکنش به اعتراضات اصلاحات قضایی گفت جنگ داخلی پایان کار اسراییل خواهد بود.

نتانیاهو: جنگ داخلی پایان کار اسرائیل خواهد بود
کد خبر: 616819
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۹ ۲۱:۰۰:۰۹

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل نسبت به «پایان کار اسرائیل» و «زیر پا گذاشتن خطوط قرمز» در اعتراضات به اصلاحات قضایی هشدار داد.

به گزارش شفقنا، نتانیاهو در بیانیه‌ای گفت: «جنگ داخلی پایان کار اسرائیل خواهد بود. بگذارید روشن سخن بگویم، تظاهرات در اسرائیل مجاز است. اعتراض مجاز است. اما در مواردی خطوط قرمز و استانداردها با گستاخی زیر پای گذاشته می‌شود و ضمن نقض قانون و ایجاد ناآرامی‌ها به مقامات دولتی حمله و اعضای خانواده کارمندان دولتی تهدید می‌شوند.»

وی افزود: «من به عنوان نخست وزیر دولت یهود بارها و بارها تاکید کرده ام که بدون عقب‌نشینی از مواضع عادلانه، آماده گفتگو برای دستیابی به توافق هستم.»

نتانیاهو اظهار داشت: «در دموکراسی‌ها اختلاف نظر وجود دارد، اما جنگ داخلی وجود نخواهد داشت، زیرا جنگ داخلی پایان کار دولت خواهد بود».

تلاش‌های ائتلاف تندروی حاکم به رهبری نتانیاهو برای محدود کردن اختیارات دادگاه عالی اسرائیل، نگرانی‌های فراوانی را درباره استقلال نهاد فضایی در اسرائیل ایجاد کرده و چندین ماه است که شهرهای مختلف اسرائیل صحنه اعتراضات گسترده مخالفان این اصلاحات است.

نخست‌وزیر اسرائیل که از چند ماه پیش به قدرت بازگشته، روند اصلاحات قضایی را از طریق تهیه لوایحی و طرح آن در کنست آغاز کرده است.

دولت نتانیاهو مدعی است این اصلاحات برای پایان دادن به نفوذ بیش از حد به سیاست توسط دادگاه عالی قضایی طراحی شده است. منتقدان اما استدلال می‌کنند نتانیاهو که در حال حاضر به اتهام اختلاس پرونده باز قضایی دارد و در حال محاکمه است، به دنبال تغییرات قانونی است که به کنترل و تعادل دموکراتیک اسرائیل آسیب می‌زند و زمینه برای فرار نخست وزیر از این پرونده‌های قضایی را فراهم می‌کند. مخالفان نتانیاهو همچنین می‌گویند اجرای این اصلاحات ضمن تقویت فساد، انزوی دیپلماتیک برای اسرائیل را نیز به همراه خواهد داشت.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها