کد خبر: 615827
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۲۰:۲۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» بررسی می‌کند:

«ازعور» نامی که از این پس در لبنان بسیار خواهید شنید!

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند، جریان‌های سیاسی لبنانی درباره نامزدی «جهاد ازعور» وزیر سابق کابینه برای ریاست‌جمهوری این کشور به توافق اولیه رسیده‌اند.

«ازعور» نامی که از این پس در لبنان بسیار خواهید شنید!
کد خبر: 615827
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۴ ۲۰:۲۰:۰۰

سید عماد حسینی- احتمالاً پیش‌بینی‌ها درباره انتخاب رئیس‌جمهور لبنان در ماه ژوئن در حال تحقق است.

پیرو توافق ازسرگیری روابط بین عربستان و ایران بود که برخی از محافل لبنانی اعلام کردند، بعد از نشست سران اتحادیه عرب مساله انتخاب رئیس‌جمهور لبنان و خروج این کشور از بن‌بست هم عملیاتی خواهد شد.

در همین راستا چند روزی است گفته می‌شود، جریان‌های سیاسی رقیب و حتی متخاصم حاضر در صحنه سیاسی لبنان که تا چندی پیش حتی مطرح شدن یک نام از سوی طرف مقابل را دلیل موجهی برای مخالفت با او می‌دانستند، بر سر یک نام به شبه‌اجماعی رسیده و به زودی این امر جنبه رسمی‌تری خواهد گرفت.

رسانه‌های لبنانی اعلام کردند، جریان‌های سیاسی لبنانی درباره نامزدی «جهاد ازعور» وزیر سابق کابینه برای ریاست‌جمهوری این کشور به توافق اولیه رسیده‌اند.

در صورت تحقق چنین امری، لبنان از خلاء سیاسی که از ۳۱ اکتبر گذشته در آن گرفتار شده و شرایط را در این کشور هر روز بدتر و بدتر کرده، خارج خواهد شد.

سطح این توافق حتی به جایی رسید که کاردینال «مار بشاره بطرس» رهبر مسیحیان مارونی لبنان را هم وا داشت تا برای پیشبرد آن به فرانسه و بعد از آن به واتیکان برود.

گفته می‌شود رهبر مسیحیان لبنان بعد از بازگشت به بیروت، رایزنی‌های خود را با جریان‌های غیرمسیحی نیز آغاز کرده است و در صورتی که این مذکرات طی روزهای آینده به نتایج مثبتی برسد، می‌توان امیدوار بود تا آخر ماه جاری میلادی این امر محقق و لبنان صاحب رئیس‌جمهور شود.

با وجود این، برخی از کارشناسان نیز معتقدند هر توافقی در لبنان بذر فروپاشی را هم در جزئیات خود به همراه دارد و احتمال فروپاشی این توافقی حتی قبل از اعلام رسمی آن نیز همچنان به قوت خود باقی است؛ گرچه این بار امیدواری به ریاست‌جمهوری جهاد ازعور بسیار بیشتر از بقیه شخصیت‌‌هایی است که در گذشته نام‌شان مطرح شده بود.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها