کد خبر: 615617
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۲:۲۷:۵۲
| |

وزیر کشور:

برخی افراد رده‌پایین افغانستان به دلیل اظهاراتشان علیه ایران برکنار شده اند

وزیر کشور گفت: برخی افراد غیرمسئول یا در رده های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش‌های دریافتی، آنها را برکنار کرده‌اند چون اظهارات بی‌جا و غیرمنطقی زده شده بود.

برخی افراد رده‌پایین افغانستان به دلیل اظهاراتشان علیه ایران برکنار شده اند
کد خبر: 615617
|
۱۴۰۲/۰۳/۱۰ ۱۲:۲۷:۵۲

احمد وحیدی، وزیر کشور با اعلام اینکه آرامش و تردد در مرز با افغانستان برقرار است،گفت: به دلیل اشتباه مرزبانان طالبان درگیری صورت گرفت که به شهادت یک مرزبان ایرانی و کشته شدن تعدادی از نیروهای آنان انجامید.

به گزارش ایرنا، احمد وحیدی در حاشیه نشست روز چهارشنبه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره وضعیت مرزهای ایران و افغانستان اظهار کرد: اکنون وضعیت در مرزهای ایران و افغانستان آرام بوده و ترددها در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس اشتباهی که مرزبانان افغانستانی انجام داده و تیراندازی کرده بودند، درگیری ها اتفاق افتاد و ما شهید هم داشتیم از طرف افغانی هم افرادی کشته شدند؛ بنابراین با دقت و تدبیر طرف جمهوری اسلامی و دقت و ورود به موقع طالبان و حکومت مرکزی کابل، مسأله حل شد و ما الان در مرز مشکلی نداریم.

وحیدی یادآور شد: برخی افراد غیرمسئول یا در رده های مسئولیت پایین افغانستانی اظهاراتی علیه ایران داشته‌اند که بر اساس گزارش های دریافتی، آنها را برکنار کرده اند چون اظهارات بی جا و غیر منطقی زده شده بود؛ اکنون با حاکمان افغانستان در تعامل هستیم و هر حرفی باشد از طریق گفت وگو باید حل و فصل شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها