آمریکا خواستار عقب‌نشینی پلیس کوزوو از ساختمان‌های اداری شد

سفیر ایالات متحده در کوزوو روز سه شنبه گفت که واشنگتن از مقامات پریشتینا خواسته است که یگان‌های ویژه پلیس کوزوو را از ساختمان‌های اداری خارج کند.

آمریکا خواستار عقب‌نشینی پلیس کوزوو از ساختمان‌های اداری شد
کد خبر: 615526
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۲۲:۱۵:۴۶

جفری هوونیر سفیر ایالات متحده در پریشتینا گفت: ما معتقدیم حضور پلیس کوزوو در ساختمان‌های اداری که به آنها حمله کرده بسیار تحریک‌کننده است، بنابراین از دولت خواستیم پلیس را از این ساختمان‌ها خارج کند.

به گزارش ایسنا، هوونیر گفت: به دلیل تشدید درگیری ها در شمال منطقه، ایالات متحده اشتیاق خود را برای حرکت کوزوو در مسیر یورو-آتلانتیک از دست داده است.

وی همچنین تصریح کرد، پریشتینا اقدامات برای تصرف ساختمان های اداری در شمال کوزوو را با کشورش هماهنگ نکرده است.

جمعه گذشته، صربستان پس از درگیری بین پلیس و اقلیت صرب در کوزوو، ارتش خود را در حالت آماده باش در آورد و نیروهای خود را به سمت مرز با کوزوو هدایت کرد. درگیری‌ها در کوزوو پس از اقدام پلیس برای انتصاب شهرداران آلبانیایی تبار آغاز شد.

صرب‌های کوزوو پس از بایکوت انتخابات آوریل ۲۰۲۳، علیه انتصاب شهردارها دست به اعتراض زدند چون انتخابات را اقدامی غیرقانونی برای کسب قدرت با هدف کاهش نفوذ اقلیت‌های صرب کوزوو در منطقه می‌دانند.

صرب‌تبارها از شرکت در انتخابات محلی ماه آوریل خودداری کرده بودند و نامزدهای آلبانیایی‌تبار توانستند جایگاه ریاست بر هر چهار شهرداری را در انتخاباتی با مشارکت ۳.۵ درصدی به دست آوردند.

شبکه خبری یورونیوز گزارش داد که در ادامه اعتراضات در شمال کوزوو، پلیس و نیروهای تحت رهبری ناتو همچنان در حال محافظت از دفاتر شهرداری‌ها دیده می‌شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها