کد خبر: 615520
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۲۰:۵۰:۲۵
| |

در کوزوو چه خبر است؟

چین هم اقدامات کوزوو را محکوم کرد

دولت چین از کوزوو خواست به تعهداتش عمل و اقدامات یکجانبه خود را متوقف کند.

چین هم اقدامات کوزوو را محکوم کرد
کد خبر: 615520
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۲۰:۵۰:۲۵

چین گام‌های یکجانبه پریشتینا و تشدید تنش در کوزوو و متوهیا را محکوم کرد و از آن خواست به تعهدات قبلی خود در قبال صربستان عمل کند.

چن بو، سفیر چین در بلگراد در دیدار خود با الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان، بر مخالفت پکن با اقدامات یکجانبه مقامات آلبانیایی کوزوو در پریشتینا تأکید کرد و خواستار اجرای تعهدات قبلی خود شد.

دفتر ووچیچ به نقل از چن بو گفت: چین از تلاش های صربستان برای حفظ تمامیت ارضی و حاکمیت خود حمایت می کند، گام های یکجانبه نهادهای موقت در پریشتینا را رد می کند و از آن می خواهد به تعهدات خود عمل کند.

جمعه گذشته، صربستان پس از درگیری بین پلیس و اقلیت صرب، ارتش را در حالت آماده باش قرار داد و نیروهای خود را به سمت مرز با کوزوو هدایت کرد و این درگیری‌ها پس از اقدام پلیس برای انتصاب شهرداران آلبانیایی تبار آغاز شد.

صرب‌های کوزوو پس از بایکوت انتخابات آوریل ۲۰۲۳ علیه انتصاب این شهردارها دست به اعتراض زدند چون انتخابات آنها را اقدام غیرقانونی کسب قدرت با هدف کاهش نفوذ اقلیت‌های صرب کوزوو در منطقه می‌دانند.

این در حالی است که صرب‌تبارها از شرکت در انتخابات محلی ماه آوریل خودداری کرده بودند و نامزدهای آلبانیایی‌تبار توانستند جایگاه ریاست بر هر چهار شهرداری را در انتخاباتی با مشارکت ۳.۵ درصدی به دست آوردند.

شبکه خبری یورونیوز گزارش داد که در ادامه اعتراضات در شمال کوزوو، پلیس و نیروهای تحت رهبری ناتو همچنان در حال محافظت از دفاتر شهرداری‌ها دیده می‌شوند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها