کد خبر: 615389
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۰:۲۲:۰۵
| |

ادعای رئیس اسرائیل:

ایران یک نیروی ثبات‌زدا در منطقه است

رئیس رژیم اسرائیل گفت: جمهوری آذربایجان، همسایه ایران است که یک نیروی ثبات زدا در این منطقه است و به دنبال تضعیف ائتلاف‌ها و اتحادهای صلح اسرائیل و امنیت در منطقه است.

ایران یک نیروی ثبات‌زدا در منطقه است
کد خبر: 615389
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۹ ۱۰:۲۲:۰۵

رئیس رژیم صهیونیستی در آستانه سفر دو روزه رسمی به جمهوری آذربایجان و دیدار با الهام علی اف اعلام کرد که حوزه‌های بسیاری برای تقویت همکاری‌ها بین تل‌آویو و باکو وجود دارد.

به گزارش فارس، رسانه‌های رژیم صهیونیستی صبح روز سه شنبه (امروز) از حضور اسحاق هرتزوگ رئیس این رژیم در فرودگاه بن گوریون تل‌آویو به منظور انجام سفر رسمی به جمهوری آذربایجان خبر دادند.

به گزارش روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، هرتزوگ در جمع خبرنگاران حاضر در فرودگاه و پیش از ترک تل‎‌آویو درباره روابط با جمهوری آذربایجان، ایران و گفت‌و‌گوهای کابینه نتانیاهو با احزاب اپوزیسیون درباره طرح جنجالی تغییر ساختار قضایی این رژیم حرف زد.

رئیس رژیم صهیونیستی ابتدا درباره سفر دو روزه خود به جمهوری آذربایجان سخن گفت و بلافاصله علیه ایران ادعاهایی را مطرح کرد.

اسحاق هرتزوگ ضمن ابراز خرسندی از روابط خوب رژیم صهیونیستی با جمهوری آذربایجان، این کشور را اینطور توصیف کرد: «یک کشور دوست، یک کشور کلیدی با حوزه‌های همکاری بسیار (با رژیم صهیونیستی)».

رئیس رژیم صهیونیستی ادامه داد: «(جمهوری) آذربایجان، همسایه ایران است که یک نیروی ثبات زدا در این منطقه است و به دنبال تضعیف ائتلاف‌ها و اتحادهای صلح اسرائیل و امنیت در منطقه است».

مقام ارشد تل‌آویو در تمجید از مواضع باکو افزود، جمهوری آذربایجان یک کشور مسلمان شیعه است که در سال جاری سفارت خود را در تل‌آویو باز کرد و این رژیم به همکاری و تلاش برای تقویت روابط خود با این کشور ادامه خواهد داد.

هرتزوگ در مورد مذاکرات بین کابینه نتانیاهو و احزاب مخالف بر سر اصلاحات قضایی که زیر نظر دفتر رئیس رژیم صهیونیستی انجام می‌شود هم صحبت کرد؛ مذاکراتی که به دنبال اعتراضات سراسری و تشدید اختلافات داخلی در این رژیم آغاز شد.

رئیس‌ رژیم صهیونیستی گفت: «ما می توانیم به تفاهم برسیم. (رسیدن به تفاهم) حسن نیت و رهبری می‌خواهد و من می‌گویم: سر و صدای پس زمینه را نادیده بگیرید و به هدف فکر کنید... هیچ کس ارزش‌ها یا اصول اولیه ما را زیر پا نمی‌گذارد».

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها