جزئیات جدیدی از جاه‌طلبی فضایی امارات در سال ۲۰۳۴

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، فضاپیمای امارات متحده عربی حدود یک دهه دیگر با سیارکی دیدار خواهد کرد که ممکن است میزبان عناصر سازنده حیات باشد.

جزئیات جدیدی از جاه‌طلبی فضایی امارات در سال ۲۰۳۴
کد خبر: 615322
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۸ ۲۱:۵۱:۴۱

امارات متحده عربی در اکتبر ۲۰۲۱ اعلام کرد که قصد دارد در سال ۲۰۲۸ یک ماموریت بلندپروازانه را به سوی «کمربند سیارکی»(Asteroid belt) پرتاب کند. این ماموریت از هفت سیارک متفاوت بازدید خواهد کرد و حتی روی یکی از آنها فرود خواهد آمد که سیارکی به نام «سیارک ۲۶۹» یا «جاستیشا ۲۶۹»(۲۶۹ Justitia) است.

امارات متحده عربی روز ۲۸ مه، اطلاعات جدیدی را در مورد این ماموریت سیارکی جسورانه ارائه داد؛ از جمله نام آن که «ماموریت امارات به کمربند سیارکی»(EMA) است.

«شیخ محمد بن راشد آل مکتوم»(Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum)، معاون رئیس جمهور و نخست وزیر امارات و حاکم دبی در بیانیه‌ای گفت: ما هرگز از نگاه کردن به آینده دست نخواهیم کشید. ما هرگز از تلاش کردن در ایجاد آینده‌ای روشن‌تر برای نسل‌های جوان خود دست نخواهیم کشید.

فضاپیمای EMA به نام شیخ نام‌گذاری خواهد شد و نام آن «ام‌بی‌آر اکسپلورر»(MBR Explorer) خواهد بود.

ام‌بی‌آر اکسپلورر، از اولین سیارک خود در سال ۲۰۳۰ بازدید خواهد کرد. این فضاپیما یک مسیر مداری را دنبال می‌کند که به آن امکان می‌دهد سرعت خود را از چندین سیاره در طول مسیر بگیرد. فضاپیماها برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت معمولا چنین کمک‌های گرانشی را از سیاراتی مانند زهره یا مریخ دریافت می‌کنند و برای آزمایش تجهیزات خود، مشاهدات جانبی را انجام می‌دهند.

هدف ماموریت این است که فضاپیما پس از عبور از شش سیارک، در سال ۲۰۳۴ با یک فرودگر کوچک، جاستیشا ۲۶۹ را لمس کند. جاستیشا ممکن است مولکول‌های آلی را در سطح خود داشته باشد. این مولکول‌ها، عناصر سازنده مولکول‌های پیچیده‌ای هستند که می‌توانند در شرایط مناسب، زندگی را تشکیل دهند.

دانشمندان به طور کلی، به دنبال آب و مواد آلی در سراسر منظومه شمسی هستند تا درک بهتری را در مورد چگونگی پیدایش حیات در زمین داشته باشند. این جستجو به ویژه در مورد جاستیشا که ممکن است نزدیک‌تر به سیاره ما شکل گرفته و سپس به موقعیت کنونی خود در کمربند سیارکی بین مریخ و مشتری مهاجرت کرده باشد، مهم است.

چهار مورد تجهیزات علمی برای بررسی زمین‌شناسی، ترکیب و ساختار سیارک‌ها اعلام شده‌اند که شامل یک دوربین با وضوح بالا، یک دوربین فروسرخ حرارتی، یک طیف‌سنج طول موج میانی و یک طیف‌سنج فروسرخ هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها