96 کیلومتر از دیوار مرزی ایران و ترکیه تکمیل شد

مقامات ترکیه در استان «وان» در شرق این کشور گفتند که ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی ۲۹۵ کیلومتری ترکیه با ایران تکمیل شده است.

96 کیلومتر از دیوار مرزی ایران و ترکیه تکمیل شد
کد خبر: 614886
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۶ ۱۴:۴۹:۰۶

مقامات ترکیه در استان «وان» در شرق این کشور گفتند که ۹۶ کیلومتر از دیوار مرزی ۲۹۵ کیلومتری ترکیه با ایران تکمیل شده است.

به گزارش فارس و به نوشته خبرگزاری آناتولی، مقامات محلی استان وان همچنین گفتند که ترکیه به تلاش‌ها و تدابیر خود برای ممانعت از مهاجرت غیر قانونی و قاچاق ادامه می‌دهد.

ترکیه و ایران ۵۶۰ کیلومتر نوار مرزی مشترک دارند که ۲۹۵ کیلومتر از آن مشرف به استان «وان» ترکیه است. عملیات دیوار کشی در این مرز از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است. مقامات ترکیه سال گذشته گفته بودند که دیوارکشی در مرز با ایران تا پایان ۲۰۲۳ میلادی به پایان خواهد رسید.

مقامات استان وان همچنین به خبرگزاری آناتولی گفتند که این دیوار مرزی مجهز به برج های دیدبانی دارای پرژکتور، دوربین و سنسورهای حرارتی برای مقابله با فعالیت‌های غیرقانونی است و در صورت بروز لزوم پهپادهای گیان مرزبانی نیز بر فراز این منطقه به پرواز درخواهند آمد.

به گفته آن‌ها شرکت‌های پیمانکار در کنار حفر گودال تاکنون حدود ۹۶ کیلومتر از این دیوار را ساخته‌اند و ۱۹۹ کیلومتر دیگر از آن باقی مانده است.

آناتولی در ادامه نوشت که نیروهای مرزبانی ترکیه از ابتدای سال ۲۰۲۳ مانع ورود غیر قانونی ۴۲۵۹۲ هزار نفر از ایران به ترکیه شده‌اند.

اما دیوار کشی مختص مرز ایران نیست؛ ترکیه در مرز با سوریه در جنوب این کشور نیز دیواری به طول ۸۳۷ کیلومتر ساخته است. ترکیه همچنین با گارد ساحلی از دو سال گذشته حفاظت از بزرگترین دریاچه این کشور، یعنی دریاچه وان را برابر هجوم مهاجران آغاز کرده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها