کد خبر: 614042
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۲۰:۲۰:۳۷
| |

تاکید روزنامه جمهوری اسلامی بر اصلاح سیاست‌ها در برخورد با طالبان:

طالبان خوب و بد سروته یک کرباسند

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: فریب تقسیم طالبان به طالبان خوب و طالبان بد را هم نخورید. اینها سر و ته یک کرباسند و این تقسیم‌بندی‌ها فقط تقسیم کار برای پیشبرد اهداف شومشان است.

طالبان خوب و بد سروته یک کرباسند
کد خبر: 614042
|
۱۴۰۲/۰۳/۰۱ ۲۰:۲۰:۳۷

روزنامه جمهوری اسلامی بر لزوم تجدیدنظر ایران در سیاست‌های خود در برخورد با طالبان تاکید کرده است.

به گزارش جمهوری اسلامی، حالا که همه فهمیده‌اند سیاست تعامل با طالبان و تطهیر این گروه تروریستی شکست خورده است، وقت آنست که بانیان این سیاست، علاوه بر طرف مقابل، خود را نیز سرزنش کنند و به محاسبه بکشند. بهیچوجه توسل به ابزار نظامی برای وادار ساختن طالبان به تمکین در برابر قانون و تعهداتی که خودشان نیز قبول دارند را جایز نمی‌دانیم و قویاً معتقدیم باید از طریق دیپلماسی منطقه‌ای و جهانی و دست کشیدن از سیاست‌ مدارا با این گروه، درصدد حل مشکل برآمد. 

این روزنامه سپس تاکید کرده اسة جمهوری اسلامی ایران، سابقه استفاده از ابزار دیپلماسی برای وارد آوردن فشار بر طالبان را در دهه 70 هنگامی که این گروه دور اول حاکمیت بر افغانستان را تجربه می‌کرد دارد. در آن زمان، حتی با آمریکا برای دور ساختن طالبان از قدرت همکاری کردیم و عجیب است که حالا با همین گروه تروریست رفیق شده‌ایم و با اینکه می‌دانیم و می‌بینیم آنان در حال اجرای نقشه‌های شوم آمریکا در منطقه هستند، تطهیرشان می‌کنیم، سفارت به آنها تحویل می‌دهیم، در مراسم رسمی عید فطر دعوتشان می‌کنیم، به کسانی که دشمنان اصلی کتاب هستند در نمایشگاه بین‌المللی کتاب خوش‌آمد می‌گوئیم و معاون امور زنان رئیس ‌جمهورمان را در برابر ضدزن‌ترین عناصر تاریخ می‌نشانیم!

جمهوری اسلامی با بیان اینکه «با مروری اجمالی بر کارنامه نزدیک دو سال حاکمیت طالبان بر افغانستان کمترین تردیدی باقی نمی‌ماند که مسئولین جمهوری اسلامی ایران باید در سیاست خود به این گروه تجدید نظر اساسی کنند و بیش از این فریب لبخندهایشان را نخورند» نوشته است: راه درست، حمایت همه‌جانبه از مردم افغانستان و خودداری از کمک به طالبان در تمام زمینه‌هاست، جمهوری اسلامی ایران از این طریق می‌تواند خطای محاسباتی خود در تعامل با طالبان را تصحیح کند. فریب تقسیم طالبان به طالبان خوب و طالبان بد را هم نخورید. اینها سر و ته یک کرباسند و این تقسیم‌بندی‌ها فقط تقسیم کار برای پیشبرد اهداف شومشان است.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها