کد خبر: 610772
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۹:۴۰:۲۰
| |

هشدار روزنامه اطلاعات به مسئولان درباره خطرات حمایت و مدارا کردن با طالبان

روزنامه اطلاعات نوشت: قرار گرفتن در لیست کشورهای حامی طالبان، خطری برای پرستیژ و اعتبار منطقه‌ای و جهانی ایران محسوب می‌شود و از حمایت افکار عمومی داخلی نیز برخوردار نیست.

هشدار روزنامه اطلاعات به مسئولان درباره خطرات حمایت و مدارا کردن با طالبان
کد خبر: 610772
|
۱۴۰۲/۰۲/۱۳ ۱۹:۴۰:۲۰

روزنامه اطلاعات مدارا با طالبان و قرار گرفتن ایران در فهرست کشورهای حامی طالبان را خطرناک توصیف کرده و منجر به افزایش تهدیدات این گروه علیه کشور دانسته است.

به گزارش اطلاعات، بحران افغانستان و رویکرد طالبان نسبت به زنان، شیعیان و مدارس و مکاتب آنها و نیز حق‌آبه هیرمند، از مسائل جدی است که در سال ۱۴۰۲ باید تدبیری برای آن اندیشیده شود. در این راستا هر چند حفظ ارتباط و تلاش برای جهت‌دهی به سیاست‌ها و تأثیرگذاری بر گروه طالبان از سوی ایران ضروری استاما نکته مهم این است که قرار گرفتن در لیست کشورهای حامی طالبان، خطری برای پرستیژ و اعتبار منطقه‌ای و جهانی ایران محسوب می‌شود و از حمایت افکار عمومی داخلی نیز برخوردار نیست؛ به ویژه اینکه این گروه از لحاظ هویتی، مذهبی و ایدئولوژیک با فرهنگ و تمدن ایرانی،اختلافات اساسی دارد. این گروه علی‌رغم سیاست‌های اعلامی، در مدت نزدیک به دو سالی که بر سر کار آمده هرجا توانسته مزاحمت‌های مرزی برای ایران ایجاد کرده و تخصیص حق‌آبه هیرمند به کشورمان را با مشکل مواجه ساخته است.

این روزنامه سپس تاکید کرده است: بر این اساس به نظر می‌رسدسیاست مدارای صرف با این گروه به مصلحت نخواهد بود و تهدیدات و مزاحمت‌های آنها علیه کشورمان را افزایش می‌دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها