کد خبر: 613937
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۱۵:۰۵:۰۰
| |

آرای «سینان اوغان» به کدام سو می‌رود؛ اردوغان یا قلیچدار اوغلو؟

یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه فاش کرد، سینان اوغان، نامزد بازنده انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور در دور دوم انتخابات از اردوغان حمایت خواهد کرد.

آرای «سینان اوغان» به کدام سو می‌رود؛ اردوغان یا قلیچدار اوغلو؟
کد خبر: 613937
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۱ ۱۵:۰۵:۰۰

یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها در ترکیه فاش کرد، سینان اوغان، نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور در دور دوم انتخابات از اردوغان حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، یکی از رهبران حزب دموکراتیک خلق‌ها در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین فاش کرد که سینان اوغان، نامزد بازنده انتخابات ریاست جمهوری این کشور از ائتلاف آتا در دور دوم انتخابات حمایت خود را از اردوغان اعلام خواهد کرد.

اوغان پیش‌بینی کرده بود که انتخابات ترکیه به دور دوم کشیده شود که این شرایط با ناکامی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کنونی ترکیه و نامزد ائتلاف جمهور، کمال قلیچداراوغلو، رئیس حزب جمهوری‌خواه خلق ترکیه و سینان اوغان، نامزد ائتلاف آتا در کسب ۵۰+۱ درصد آرا رقم خورد.

بر اساس نتایج مذاکراتی که انتظار می‌رود اوغان با اردوغان و قلیچداراوغلو انجام دهد، آرای فراکسیون انتخاباتی ائتلاف آتا، نقش مهمی در تعیین نتیجه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه ایفا خواهد کرد.

اوغان پیشتر چند بار در مناسبت‌های مختلف، مخالفت خود را با همکاری با احزاب متهم به حمایت از سازمان حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) از جمله حزب دموکراتیک خلق‌ها که از قلیچداراوغلو حمایت کرده بود، اعلام کرد. ترکیه و چند کشور غربی پ‌.ک‌.ک را سازمانی "تروریستی" می‌دانند.

نامزد ائتلاف آتا در ادامه، مطلب منتشر شده در نشریه اشپیگل آلمان را تکذیب کرد. این مجله نوشته بود که اوغان کناره‌گیری از کُردها را شرط حمایت خود از قلیچداراوغلو در دور دوم انتخابات اعلام کرده و گفته، "در صورتی که قلیچداراوغلو هیچ امتیازی به حزب دموکراتیک خلق‌ها ندهد، می‌توان از او حمایت کرد".

اردوغان نیز انجام مذاکرات با اوغان را تکذیب کرد و گفت: اطمینان دارم مردم ترکیه در دور دوم انتخابات قدرت دموکراسی را به نمایش خواهند گذاشت.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها