کد خبر: 613786
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۲۰:۰۵:۱۵
| |

تسلط کامل نیروهای روسی بر باخموت

بنیان‌گذار گروه واگنر از تسلط کامل نیروهای روسی بر باخموت خبر داد.

تسلط کامل نیروهای روسی بر باخموت
کد خبر: 613786
|
۱۴۰۲/۰۲/۳۰ ۲۰:۰۵:۱۵

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی «واگنر» وابسته به ارتش روسیه با انتشار ویدئویی، از تسلط کامل نیروهایش بر «آرتموفسک» (باخموت) در شرق اوکراین که ماه‌هاست درگیری در آن در جریان است، خبر داد. 

به گزارش فارس، پریگوژین ضمن این ادعا که «برخلاف گفته‌های سخنگوی وزارت دفاع روسیه ما در این شهر تنها جنگیدیم»، گفت نیروهای گروه واگنر از پنجشنبه (۲۵ مه، چهارم خرداد) ترک باخموت را آغاز می‌کنند و شهر را به ارتش روسیه تحویل می‌دهند.

وی گفت نیروهایش از ۲۵ مه برای استراحت و آموزش مجدد از باخموت خارج می‌شوند و تاکید کرد: ما کل شهر را خانه به خانه گرفتیم.

به نوشته رویترز، هنگامی که پریگوژین در ویدئوی مذکور درباره تسلط کامل بر باخموت سخن می‌گوید، صدای انفجارهایی در دوردست شنیده می‌شود.

اظهارات رئیس واگنر در حالی است که سخنگوی فرماندهی شرق اوکراین مدعی شده همچنان بخش جنوب غربی باخموت در کنترل نیروهای اوکراینی است.

رئیس گروه نظامی  واگنر پنجشنبه گفته بود نیروهای این گروه در باخموت پیشروی کرده‌اند و همچنان درگیری شدید در اطراف برخی ساختمان‌هایی که تحت کنترل نظامیان اوکراینی است، ادامه دارد.

ماه‌ها درگیری در شهر باخموت  که در بخش تحت کنترل کی‌یف در منطقه دونتسک دونباس قرار دارد و مرکز لجستیکی کلیدی برای تامین تجهیزات اوکراین بوده، جریان داشته است. پیش‌تر گزارش شده بود بیش از ۹۰ درصد باخموت در کنترل نیروهای روسیه است و ارتش اوکراین تنها بر بخش‌های کوچکی از غرب آن تسلط دا

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها