راه‌آهن آلمان همچنان زمینگیر است

اعتصابات کارگری، دولت آلمان را دست به دامن دادگاه کرد

اتحادیه صنفی کارکنان بخش حمل و نقل ریلی برای ۲۳۰ هزار نفر از شاغلان خود افزایش ماهانه حداقل ۶۵۰ یورو دستمزد را به مدت ۱۲ ماه درخواست کرده است. این درحالی است که راه آهن سراسری آلمان برای جلوگیری از فلج شدن تردد ریلی بار و مسافر دست به دامن دادگاه شد.

اعتصابات کارگری، دولت آلمان را دست به دامن دادگاه کرد
کد خبر: 612746
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۳ ۲۲:۴۵:۴۸

راه آهن سراسری آلمان که در آستانه طولانی‌ترین اعتصاب کارکنان خود قرار داشت، برای جلوگیری از فلج شدن تردد ریلی بار و مسافر دست به دامن دادگاه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، کارکنان حمل و نقل ریلی در بخش‌های بار و مسافر در سراسر آلمان قرار بود از ساعت ۲۲ یکشنبه تا پایان روز سه شنبه در اعتراض به پایین بودن دستمزد‌ها به مدت حدود ۵۰ ساعت، طولانی‌ترین اعتصاب این بخش را رقم بزنند که آسیب هایش علاوه بر تردد ریلی در آلمان، گریبانگیر اتحادیه اروپا نیز می‌شد.

اما دویچه بان، شرکت راه آهن سراسری آلمان برای جلوگیری از این اعتصاب گسترده از دادگاه خواست تا به نحوی از آن جلوگیری کند.

دادگاه آلمان پیشنهاد داده است تا دو طرف یعنی اتحادیه کارکنان بخش تردد ریلی و شرکت راه آهن سراسری، گفتگو‌ها را برای رسیدن به راه حل را ادامه دهند و از اعتصاب صرف نظر کنند.

اتحادیه صنفی کارکنان بخش حمل و نقل ریلی برای ۲۳۰ هزار نفر از شاغلان خود افزایش ماهانه حداقل ۶۵۰ یورو دستمزد را به مدت ۱۲ ماه درخواست کرده و گفته است بعد از این مدت هم با توجه به شرایط دوباره باید درباره تغییرات گفتگو شود.

اما مذاکرات تاکنون به نتیجه نرسیده و کارفرمایان از اجابت درخواست اتحادیه کارکنان برای این مقدار افزایش حقوق سرباز زده اند.

دادگاه امیدوار است دو طرف بتوانند در گفتگو‌ها به نتیجه‌ای رضایت بخش برسند و از این رو اعتصاب ۵۰ ساعته فعلا منتفی است.

از آغاز سال ۲۰۲۳، اعتصاب‌ها در بخش‌های مختلف از جمله فرودگاه‌ها، راه آهن، شهرداری ها، مهد‌های کودک و بیمارستان‌ها به صورت هفتگی برگزار می‌شود و کارکنان بخش‌های عمومی به علت افزایش تورم، خواستار بالا رفتن دستمزدهایشان هستند.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها