کد خبر: 610092
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۲۰:۴۵:۲۳
| |

ادعای مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس:

اعتصابی درکار نبوده‌ است/ جایگزینی چهارهزار کارگر در پالایشگاه‌های منطقه پارس

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پارس، درحالیکه اعتصاب کارگران پالایشگاهی در این منطقه را تکذیب کرد؛ از جایگزینی 4 هزار کارگر خبر داد.

اعتصابی درکار نبوده‌ است/ جایگزینی چهارهزار کارگر در پالایشگاه‌های منطقه پارس
کد خبر: 610092
|
۱۴۰۲/۰۲/۰۹ ۲۰:۴۵:۲۳

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پار، در هشت طرح پتروشیمی این منطقه تعدادی از کارگران فصلی به دلیل مشکلات معیشتی اعتصاب کردند که با پایان مهلت قانونی، ۴ هزار نفر از آنها با کارگران جدید جایگزین می‌شوند.

به گزارش شانا، سخاوت اسدی با بیان اینکه در بخش پالایشگاه‌های گاز و پتروشیمی‌های منطقه ویژه پارس اعتصاب و تحصنی نداشتیم، افزود: همه شرکت‌های تولیدی در حال فعالیت و با همه ظرفیت در حال تولید هستند. در تعدادی از پروژه‌های در حال احداث و پتروشیمی‌های در حال ساخت که کارگران فصلی مشغول کار هستند، در بعضی از بخش‌ها مانند جوشکاری یا تأسیسات ترک کار ازسوی برخی کارگران اتفاق افتاده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأکید بر اینکه این کارگران به‌صورت مقطعی فعال می‌شوند و با تکمیل پروژه نیز قرارداد آنها تمام می‌شود، گفت: این کارگران تقاضاهایی داشتند که برخی به حق بود و برخی نیز از نظر قانونی امکان تحقق آن وجود نداشت.

اسدی تأکید کرد: برای نمونه در مواردی مانند امکانات رفاهی، تردد، سرویس رفت‌وآمد و خوابگاه تقاضای بهتر شدن شرایط را داشتند که در این زمینه اقدام‌هایی در سال‌های اخیر انجام شده که شرایط را مناسب‌تر کرده است.

وی با اشاره به اینکه در مواردی نیز درخواست افزایش حقوق بیش از سقف تعیین شده از سوی شورای عالی کار وجود داشت که به‌دلیل مغایرت با قانون امکان آن ازسوی پیمانکاران وجود نداشت، افزود: بخشی از خواسته‌ها منطبق بر قوانین و مقررات نبود با این حال ادامه ترک کار از سوی تعدادی از کارگران با تحریک و تهدید برخی افراد معاند اتفاق افتاد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأکید بر اینکه به این کارگران فرصت داده شد تا در مهلت قانونی بر سر کار خود بازگردند، ادامه داد: پیمانکاران اعلام کردند در صورتی که در این مدت کارگران پیشین باز نگردند با نیروی تازه جایگزین خواهند شد.

اسدی با اشاره به اینکه برای رفع این مشکل نشست‌های پرشماری تشکیل دادیم و تصمیم‌هایی گرفته شد، تصریح کرد: از روز پنجشنبه جایگزینی نیروهای تازه آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با تأکید بر اینکه عزم و اراده تازه شکل گرفته است تا از کل ظرفیت موجود در منطقه برای رشد تولید استفاده کنیم، افزود:از روز شنبه (نهم اردیبهشت‌ماه) نیز ۳ هزار نیروی تازه جایگزین کارگرانی می‌شوند که کار خود را ترک کردند و در مهلت تعیین شده نیز بر سر کار خود بازنگشتند.

اسدی ادامه داد: ابتدای هفته آینده مدیران کل، مسئولان ارشد وزارت کار و معاون وزیر کار به منطقه ویژه پارس می‌آیند تا بتوانیم از ظرفیت نیروی کار دیگر استان‌ها استفاده کنیم و کارگران را جایگزین کنیم.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها