کد خبر: 612126
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۱:۵۱:۳۶
| |

کری‌خوانی رقیب اردوغان؛ همان دور اول کار را یکسره کنید

کمال قلیچداراوغلو، رقیب انتخاباتی اردوغان از هوادارانش خواست در همان دور اول انتخابات، کار را یکسره کنند و تاکید کرد که اپوزیسیون برای اعمال تغییرات سریع باید اکثریت پارلمان را هم به‌دست بیاورد.

کری‌خوانی رقیب اردوغان؛ همان دور اول کار را یکسره کنید
کد خبر: 612126
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۱۱:۵۱:۳۶

کمال قلیچداراوغلو، رهبر احزاب اپوزیسیون ترکیه در ویدیویی در توییتر گفت: اگر قرار است در نخستین دور انتخابات ریاست‌جمهوری کار را تمام کنیم، باید کاری کنیم که اپوزیسیون فعلی در انتخابات پارلمان هم اکثریت را به دست آورد. قانونگذاران بیشتر یعنی سرعت بیشتر در اعمال تغییرات در نظام.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، این سیاستمدار گفت که قصد دارد نوعی از نظام سیاسی را در ترکیه ایجاد کند که در آن «انتقاد تند و تیز از رئیس کشور باشد».

قلیچداراوغلو هرگز نخستین گزینه به عنوان رهبر اپوزیسیون ترکیه نبود، اما توانسته از دیگران پیشی گرفته و با رهبری ائتلاف میز ۶ نفره یا «ائتلاف ملت»، در انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو رقیب اصلی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری کنونی محسوب شود.

او در توصیف شرایط ترکیه در صورت پیروزی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری هفته آینده گفت: صدای مخالفان به‌خوبی شنیده خواهد شد. آن‌ها می‌توانند با هر شدت که می‌خواهند با من مخالفت کنند. هدف اصلی همین است. دموکراسی همین است، آزادی بیان.

این بروکرات ۷۴ ساله در ادامه ویدیوی منتشرشده در شبکه اجتماعی توییتر گفت: در ابتدای امر باید ترکیه را به جایی تبدیل کنیم که مخالفت و دگراندیشی در آن ممکن باشد. بعد از آن کار برای همه راحت خواهد شد. به همین دلیل است که باید کار را در همان دور اول انتخابات یکسره کنیم. برای همین است که از شما می‌خواهم هوشیارانه رای‌ خود را به صندوق بیندازید. بیایید در دور اول تمامش کنیم.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها