کد خبر: 612087
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۰۹:۰۰:۲۸
| |

آرای خاکستری، برنده انتخابات ترکیه را مشخص می‌کند

یک کارشناس مسائل ترکیه گفت : با توجه به وضعیت کنونی در صحنه انتخابات ریاست جمهوری ترکیه به نظر می‌رسد این انتخابات به دور دوم کشیده شود و هیچ کدام از دو کاندیدای اصلی انتخابات، نتوانند در مرحله اول انتخابات پنجاه درصد به علاوه یک رای را کسب کنند.

آرای خاکستری، برنده انتخابات ترکیه را مشخص می‌کند
کد خبر: 612087
|
۱۴۰۲/۰۲/۲۰ ۰۹:۰۰:۲۸

ضیاء یلماز، کارشناس مسائل ترکیه با بیان این که بر اساس نظرسنجی‌های صورت گرفته اردوغان و کلیچ‌دار اوغلوهیچکدام تاکنون نتوانسته اند به آرا پنجاه درصد به علاوه یک درصد دست پیدا کنند، ادامه داد: به نظر می رسد که در انتخابات پیش رو ، آرای خاکستری تعیین کننده برنده انتخابات باشد و در حال حاضر در کسب نظر  آرای خاکستری کلیچ‌دار اوغلو نسبت به اردوغان وضعیت بهتری دارد.

به گزارش ایسنا، بخش هایی از گفت و گوی یلماز را در ادامه می خوانید:

  • اگر انتخابات به مرحله دوم کشیده شود در جریان  این رقابت کلیچ‌دار  اوغلو رئیس ائتلاف ملت پیروز انتخابات خواهد بود،  طی ۷۰سال گذشته، آرا در ترکیه بین محافظه‌کاران، ملی‌گراهای افراطی و کردها تقسیم شده است و همانطور که اشاره شد در انتخابات پیش رو هر کدام از نامزدها که بتوانند آرای خاکستری را به سمت خود جلب کنند در این انتخابات موفق خواهند شد.
  • کلیچ دار اوغلو، آرای کردها را نیز  را در اختیار دارد،  مردم در مرکز ترکیه و همچنین شهرهای کوچک که به نسبت محافظه کار هستند تمایل به پیروزی اردوغان دارند ولی مردم شهرهای بزرگ بیشتر خواهان  پیروزی کلیچ‌دار اوغلو هستند .
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها